Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mareridt hver nat

Hej netdoktor.
Jeg har døjet med mareridt i godt og vel 10 dage.
Jeg vågner 3-5 timer efter jeg er gået i seng, gradende og svedig.
Jeg kan ikke falde i søvn efter disse 'drømme'.
De handler primært om det samme, altså stederne er forskellige, men de handler altid om drab og at det er min mor som begår disse drab.

Jeg er 17, og har aldrig rigtig haft sådanne mareridt.
Hvad kan være skylden?

Vh

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der kan være mange grunde til drømme og mareridt. Jeg tror ikke du kan få nogen rigtig forklaring her, kun gisninger. Mange forhold kan spille ind.

    Jeg drømte f.eks. jeg havde problemer med mit ben. jeg sagde til alle: Kan I da ikke se, der er noget inde i benet. En sagde, det kan jeg fjerne. Det viste sig at være en fisk på 110 kg. Jeg husker vægten tydeligt.
    Men den drøm kommer vist af, jeg har ondt i mine ben.
    Jeg havde også mareridt som barn. Den samme drøm gik igen og igen. Mange år senere gik den i opfyldelse. Ikke helt, som jeg drømte, men betydningen.

    Føler du dig svigtet af din mor, det kunne være en grund, men mange andre ting kan også indvirke.
    Der skal nok være nogen, som mener at kunne tyde din drøm, men personligt tror jeg man skal vide meget mere om dig og dit liv før man kan få nogen mening ud af det.

    Jeg led også en tid af voldsomme mareridt om drab, blod, økse og hvide vægge, der blev sprøjtet med blod.
    Det viste sig at være den blodtryksmedicin, jeg fik på det tidspunkt. Heldigvis vidste lægen det var medicinens skyld, så jeg fik straks noget andet.

    Måske du lige burde snakke med din læge. Epilepsi kan f.eks. også give mareridt. Så du kan se, der kan være mange årsager til mareridt.
Log in eller Registrér for at kommentere.