Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nyt middel mod hårtab snart på apoteket - Crescina HFSC.

Redigeret 30 september, 2015, 09:10 i Hårtab
Er der nogen der ved noget om det? Hvis det vil kunne købes på et dansk apotek, må det vel borge lidt for lødigheden?!

Har netop læst i dag på MedWatch 3/4 2014:

Sygdom & Sundhed:
Schweizisk forskning har fundet frem til middel mod hårtab, som skulle virke i 100 pct. af tilfældene. Forsøg viser, at midlet giver en øget hårvækst samt gør håret mere modstandsdygtigt over for tab. Behandlingen kommer snarligt i handlen på de danske apoteker.

En undersøgelse, der blev offentliggjort i Dermatology and Therapy, viser, at produktet virker i 100 pct. af tilfældene.

Efter 2 måneder var hårvæksten steget med 6,8 pct. og hårets modstand mod udtrækning blev forøget med 29,6 pct. Efter fire måneder var tallene steget til 10,7 pct. og 46,8 pct. i gennemsnit.

Kommentarer

  • Indstillinger
    "Hvis det vil kunne købes på et dansk apotek, må det vel borge lidt for lødigheden?!"

    Jeg vil nu mene, at der kan købes adskillige midler på apoteket, som jeg ikke vil betegne som lødige.
    Jævnfør også den debat om psykofarmaka, som Prof. Peter C. Gøtzsche har startet.
    Jeg vil nu også henregne de mange lægemidler, som alene er symptomdæmpende for sygdomme, man ikke kender årsagen til, under kategorien underlødige.

    Men tilbage til problemet med hårtab.
    Der er nogle kendte årsager til hårtab.
    Er det undersøgt og udelukket, at dit hårtab ikke kan skyldes en af disse årsager?

    Nogle mulige årsager til hårtab er f.eks. kronisk kviksølv-forgiftning eller kobber-forgiftning.
  • Indstillinger
    hej ved i hvornår det kommer til dk og hvor meget det vil koste og om det er farligt mvh stefan
  • Indstillinger
    Nu er det kommet til dk og det er topisk og ser ganske ufarligt ud.
  • Indstillinger
    Nu er det kommet til dk og det er topisk og ser ganske ufarligt ud.
Log in eller Registrér for at kommentere.