Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mola uden efterfølgende kontrol?

Redigeret 2 april, 2014, 13:43 i Ufrivillig abort
Jeg sidder med en lidt undrende fornemmelse, jeg var 21 år og gravid i 2005 og i april måned skulle min jordemoder lave en 12 ugers ultralydscanning. Det viste sig dog desværre at der ikke var noget foster, hvilket var meget mærkeligt fordi der havde absolut ikke været nogle tegn på spontan abort, ingen blødninger, ingen smerter, slet ikke noget der kunne indikere at der var sket noget. Jordemoder og læger virkede meget forundrende og de sagde at de havde aldrig oplevet lignende før. Jeg blev lagt i narkose og sendt til udskrabning samme dag og fik lov til at gå hjem samme aften.

Alt dette var en meget tragisk oplevelse for mig og min kæreste og vi har nu besluttet (9 år senere) at prøve at blive gravide igen, og efter cirka ½ år er det endelig lykkes at få en positiv graviditetstest og jeg er nu 7 uger henne, vi er meget glade men snart bliver vi også meget bekymrede pgra vores tidligere oplevelse.

Jeg gik i gang med at google om de ting som var sket i 2005, og nu kommer jeg gang på gang frem på det der hedder Mola, og jeg tænker at måske det var det en komplet mola vi oplevede? Lægerne havde jo sagt til mig at de aldrig havde oplevet lignende før, så på grund af det fik jeg aldrig nogen diagnose eller forklaring på hvad der kunne have været sket, og det var et lille hospital. Ligeledes har jeg aldrig fået efterfølgende kontrol eller behandling for dette.

Mit sprøgsmål er, om I tror det kan have været komplet mola? Og hvad kan følgerne være hvis jeg ikke har været til kontrol eller efterbehandling? Jeg er meget bekymret, især nu hvor jeg er gravid igen, og skal til lægen i næste uge. Håber I kan hjælpe mig med jeres tanker omkring dette, tak.
Log in eller Registrér for at kommentere.