Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Ryg smerter - Energi tab

Redigeret 5 juni, 2016, 14:56 i Rygsmerter
Jeg har de sidste 6 måneder i perioder oplever smerter i ryggen. Smerterne forekommer udeukkende når jeg sidder ned. Jeg kan derfor ligge ned, og gå/løbe uden nogle smerter eller besvær.

Når jeg rammes af smerterne mister jeg ofte alt energi, og bliver ofte irriteret nemt, og føler at jeg nærmest skal fokusere for ikke at "zoone" helt ud.

Ligger jeg mid ned på et hårdt gulv forsvinder smerterne helt af sig selv efter 5-10 minutter, indtil jeg har siddet ned et par timer igen.

Smerterne forekommer nogen gange i mellem ryggen, er dette tilfældet kan jeg ofte formindske dem meget ved at nærmest kurve ryggen lidt, og presse det midterste af ryggen hårdt ind mod stolen eller en væg. Når smerterne forekommer ind i mellem skulderbladende kan jeg oftest formindske dem ved at presse skulderbladende sammen, eller strække ud i ryggen.

Smerterne i midten af ryggen har i nogle tilfældet også resulteret hyppige toilet besøg (Stort, ikke tisse)

Nogen der har nogen ide om hvad det kan være? jeg har selv en ide om at jeg måske sidder forkert på min stol.

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.