Hjem Sex & samliv Prævention

Gravid? Vi havde beskyttelse

Redigeret 2 april, 2014, 05:00 i Prævention
Hej! Jeg har gået rundt og spekuleret om jeg er blevet gravid eller ej. I starten prøvede jeg at bevare roen, men jo mere jeg tænker på det, jo mere panikker jeg.
Der skete det, at da min kæreste skulle til at rulle kondomet ud, opdagede han at den var på det forkerte side. Så han vendte den bare om, og tørte præ-spermen af. Efter et stykke tid, åndede vi lettet op, da jeg fik menstruation. Men denne gang bløder jeg meget lidt, og jeg er i tvivl om det er pletblødning eller ej. Jeg plejer normalt at bløde meget de første par dage, når jeg har fået menstruation. Det skal også lige siges at jeg begyndte at tage p-piller den dag jeg fik menstruation (eller pletblødning?), så jeg ved ikke om det kan have noget med det at gøre.
Håber at I vil og kan hjælpe mig! Jeg er i hvert fald ved at panikke

Kommentarer

  • Som jeg læser dit indlæg, så er det her sket for nogen tid siden?

    Du kunne jo prøve at tage en test.

    Jeg forstår det også sådan, at du for nyligt er begyndt på p-piller, som du er startet med på menstruationens første dag - og du en tid efter jeres samleje så har fået din blødning?

    Nu er det jo sådan, at når man tager p-piller, så får man slet ikke menstruation, men der i mod en kunstigt fremkaldt blødning, og den er gerne meget svagere end en normal menstruation. Det skulle meget gerne stå i indlægssedlen for din medicin.

    Jeg synes da, du skulle sætte dig grundigt ind i, hvad de p-piller er for noget og hvad der sker, når man vælger at lade sin cyklus styre af hormoner.

    Men - svag menstruation er en af de helt almindelige reaktioner.

    Hele ideen med p-piller er at de går ind og forhindrer kroppens naturlige fertilitet og dermed ægløsning. Der er så også et hav af bivirkninger, som både læge og medicinalvarefirma "glemmer" at oplyse om.

    Så nej - jeg tror da ikke du er blevet gravid - men det kan man jo ikke vide på et debatforum.
  • Tusind tak for hjælpen! :)
    Og jeg tager en graviditetstes, så jeg er 100% sikker
Log in eller Registrér for at kommentere.