Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er mit immunforsvar svækket?

Hejsa,
Nu er den gal igen.. Jeg er blevet syg igen, efter at have været ikke-syg i cirka 3 uger. Ganske irriterende.
Og generelt synes jeg også, at jeg oplever, at jeg er syg meget tit. I vinter/forårsperioden oplever jeg at jeg er syg 1-2 gange om måneden med diverse forkølelser. Jeg lever ellers meget sundt - spiser sund, ernærende mad, dyrker motion ca. 3 gange om ugen, sover ca. 8-9 timer om natten, drikker ikke for meget og ryger heller ikke, men alligevel er jeg den som altid er syg. Jeg er 16 år.

Er det helt normalt eller et udtryk for et svækket/defekt immunforsvar? Og hvad kan jeg i så fald gøre, udover de typiske sundhedstips som jeg i øvrigt jo følger?

Håber du har tid til at svare,
KB

Kommentarer

  • Indstillinger
    Har du fået tjekket dit vitamin-D niveau?
  • Indstillinger
    Hej, tak for svar!
    Nej, jeg har ikke fået tjekket det, men det kunne være noget jeg skulle til at gøre? Umiddelbart mener jeg selv, at jeg får nok vitamin-d, eftersom jeg får nok sol (har lige været en uge i Marokko), og alternativt engang imellem køber mælk med vitamin d i.
  • Indstillinger
    Hej.

    Hvor er det træls at du så ofte bliver forkølet.

    Biostrath dråber( urtegærs dråber) opbygger immun forsvaret og du må tage det hver dag. Har med succes brugt det til min familie og de har sjældent været syge. Kan købes i Matas eller apoteket.

    Hvis du alligevel bliver forkølet er echinacea dråber ( rød solhat) et godt middel, og forkølelsen forsvinder ret hurtigt. dette helse middel kan du også tage hver dag. Kan købes i matas.

    God bedring til dig.

    Lisbeth
  • Indstillinger
    Jeg synes, det er fint, der kommer nogle råd til dig om, hvad der kan være godt.

    Problemet er, at du kan købe dig fattig i alle disse forskelige ganske udmærkede ting, ind til du finder det middel, der lige præcis er godt for dig.

    Jeg har selv været ude i "junglen" og prøvet det ene råd efter det andet - dog i en anden sammenhæng.

    Derfor foreslår jeg dig, at du opsøger en dygtig biopat, der kan gå ind og måle lige præcis på DIG og hvad DU eventuelt mangler af vitaminer og mineraler.

    Hvad er der er det rigtige for en er ikke nødvendigvis det rigtige for en anden.

    Den alm. praktiserende læge ved desværre ikke ret meget om optagelsen af vitaminer og mineraler i kroppen. Derfor kan det være en god ide at ofre et besøg hos en biopat.
  • Indstillinger
    Start med lægen først få tjekket om du har vitaminmangel via blodprøver. Der efter kan du tage den derfra for så kunne det være det har noget med kosten at gøre. Muligt allergi, ting du ikke tåler som gør at dit tarmsystem har svært ved at optage vitaminer det kan være derfor du ofte syg. Det er ikke normalt at du er ofte syg noget er galt hos dig og tror du mangler vitaminer. Svækket immunforsvar er kun for rigtig syge mennesker med aids hiv og lignende og du er jo ikke syg. Har du prøvet priktest?
Log in eller Registrér for at kommentere.