Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nyt knæ

Redigeret 1 april, 2014, 07:38 i Slidgigt
d. 26 feb. fik jeg nyt knæ pga. slidgigt. I starten synes jeg det gik helt fantastisk, men efter en uges tid hævede knæet voldsomt op. Jeg ligger med benet over hjertehøjde flere gange om dagen og putter is på men hævelsen vil ikke fortage sig.
De første dage kunne jeg gå små ture på 2- 300mm. Nu en måned efter kan jeg ikke klare bare en lille bitte tur. Knæet smerter, føles usikker og mega tungt. Min rotation af knæet er ok, og jeg har ifølge min fys også god muskelkraft. Jeg kan cykle både på alm. cykel og motionscykel. Men jeg kan ikke stå af cyklen og gå ind for fx at handle.
Men jeg skulle da også gerne snart kunne gå rundt. Synes slet ikke jeg har oplevet nogen fremskridt overhovedet mht. at gå på benet. Er efterhånden nervøs for at noget er galt.
Andre der har erfaring med hvordan deres optræningsforløb har været?
Mvh. Conny

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Conny

    Jeg har ikke noget at byde ind med af erfaringer.
    Men jeg vil klart foreslå at du kontakter lægen for at få en henvisning til den afdeling der har opereret dig, så du kan få deres vurdering og hvad de har af forslag til den videre behandling.

    det er urimelig at du bliver ved med at gå sådan, det var jo ikke det der er meningen med et nyt knæ.

    Med ønske om god bedring
    De bedste hilsner
    Rita
Log in eller Registrér for at kommentere.