Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hoste om natten

Hej,

Jeg er en pige på 15 år. Jeg går på efterskole men den sidste uge, er jeg blevet nødt til at tage hjem.
Jeg hoster simpelthen frygtelig meget om natten. Og det stopper bare ikke! Jeg har prøvet alt fra - sove med hovedet højt, drikke te om natten, spise ren honning, spise lakridsbolcher, spise strepsils, jeg har endda spist ristet brød midt om natten ... Nogle gange er det dog lykkedes mig at falde siddende .... I 20-30 minutter så begynder jeg at hoste igen. Jeg sover 1-2 timer hver nat. Forleden dag forsvandt min stemme også, så nu lyder jeg som en kylling der har fået skåret halsen over. Men jeg har ikke ondt i min hals, min hals er helt tør.

Kom med alle jeres gode og gamle råd til at forhindre hoste.

MVH
Christina

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg læser du skriver i et andet indlæg, at du er meget forkølet. Det nævner du ikke her.

    Der er stor forskel på om du er forkølet og hoster eller du "kun" hoster.

    Hvis du både er forkølet og hoster, så kan det muligvis hjælpe, hvis du sørger for at få f.eks. en omnimin vitaminpille og en teskefuld levertran om dagen. Det kan tages i en smule mælk, så kan det ikke smages.

    Mit barnebarn gjorde som jeg sagde, hun var altid forkølet. Det er hun ikke mere.
    Husk næsespray må kun bruges kort tid ellers kan det blive værre. Næsespray nævner du i dit andet indlæg
Log in eller Registrér for at kommentere.