Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mavesmerter i Øver del samt letter ned af gående små smerter

Jeg har haft over en periode på knap 10 dage d.d. haft vekslen ubehag/små smerter i øver del af maven mest i venstre side lige under ribben som om jeg har en bule, maven i venstre side føles øm når man trykker samt letter ned af gående smerter i højre side.
maven rumler og bulder specielt om morgen når jeg vågner , har ikke haft den store appetit
Har haft nedsat appetit pga. ubehag samt vekslende afføring som kan være alt fra fast til løst specielt i morgentimerne med flere besøg. det aflaster ikke mine symptomer at gå på toilet.
føler ikke jeg har så stor lyst til mad, men får maden ned da jeg ved det er en nødvendighed. det er ikke sådan lige at sulten melder sig.
har tabt mig knap 1 kg over denne periode det har stået på ""

symptomer jeg har haft til nu.

- Let feber 37,3 - 37,7 taget midt på dagen
- Træthed "føler ikke jeg kan blive udhvilet"
- Nedsat appetit
- Let vægt tabt på ca 1 kg
- Hovedpine i perioder som ikke bliver afhjulpet af Pamol
- Afføring alt fra fast til løst
- Ubehag / trykken i maven

Ubehag/ smerter er mest udtalt det meste af dagen dog kan det godt føles bedre om aften når jeg bare ligger på sofaen

Føler mig ligeledes træt og sover ikke mere end 6 timer om natten har haft en let feber/temperatur på 37,3 til 37,7 grader igennem de sidste 6-7 dage.
"lægen fortalte mig det ikke var feber men mere måske min krop der bare var lidt varm" men måske kunne dette også hænge sammen med at jeg har et letter forhøjet TSH på 4,61 som kunne være årsagen til nogle af disse symptomer. T3 & T4 er inden for normalen.

>TSH er Lavt stofskiftet pga. % er høj over 4 <

det er taget EKG , blodtryk kontrol , blodprøver som viste alt var inden for normal området også blod % på 10,4% hvilken er fint ,

-Venstre side skal det siges jeg har været på HS Hillerød til ultralyds scanning her i december 2013 da jeg har klaget min nød til lægen med dette der var intet at se alt så normalt ud.

jeg har haft dette on/off med ubehag i venstre side igennem snart 2 år , lægen mener ikke det er noget andet end en mindre udposning som jeg har ved tarmen.

Jeg ved snart ikke hvad dette skulle

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg ved ikke hvad det kan være for mange sygdomme ligner hinanden men kommer med et bud som du kan prøve af. Hvad spiser du til morgenmad? Det kan være noget du spiser som din mave reagere på især når du kun får problemer om morgen. Det kan være du ikke tåler gluten for man kan også få det symptomer du nævner. Det er værd at prøve med glutenfri kost i et par dage og se om det hjælper.
  • Indstillinger
    Klogt forslag fra Nada, synes jeg.

    Men jeg forstår ikke hvorfor din læge ikke har henvist dig til en kikkertundersøgelse af tyktarmen når du nu har haft vekslende afførring i 2 år. Ved en kikkertundersøgelse vil man fx kunne se om du har udposninger (divertikler) på tarmen, tegn på inflammatorisk tarmsygdom, eller glutenintolerans (cøliaki). Man vil også kunne se om der skulle være en mere alvorlig årsag -du ville dog nok være blevet meget syg over 2 år hvis det var kræft, så lige det ville jeg ikke gå og spekulere på hvis jeg var dig.

    Jeg vil foreslå at du først får undersøgelsen og så evt eksperimenterer med kosten bagefter, hvis kikkertundersøgelsen ikke giver en forklaring. Ellers kan det blive noget af et detektivarbejde du kommer ud i.
  • Indstillinger
    Det har jeg forslået lægen at jeg skulle henvises til en kikkert undersøgelse. Men ville have mig ned igen til en undersøgele og tage en blodprøve for at se om der var nået i omløb.

    Jeg har også læst mig til at det kunne være det du skriver . Det med min mave har været sådan on og off smerten/ubehaget i venstre side er starte i mandags sidste uge og et par dage efter om torsdagen følte jeg mig varm i panden og tog min temp 36.8 om morgen men signer sig i løbet af dagen og ee på 37.4 til 37.7 om sen efter middag og så om aften kan jeg have det godt selv om den er på 37.6

    Men jeg ringer til min læge igen i morgen også må de altså få fingeren ud for det er ved at være træls med sådan en letter forhøjet kropstempratur .
    Maven gøre ikke så meget knuder lige nu men er øm når man trykker ned i venstre side og ned af siden

    Kosten har jeg styr på det er kun når jeg spiser krydder mad at maven går kaput når jeg er på toilettet
  • Indstillinger
    så fik jeg endelig en henvisning til specialitet til undersøgelse af maven/tarmen
Log in eller Registrér for at kommentere.