Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hej

Hej. Jeg har fået så noget prikker på min skede og det klør meget det er rødt og det går ikke væk. Men jeg tør ikke og tage til læge min forældre ved slet ikke jeg har haft sex før og hvis jeg tag Til lægen finder de ud af det men er der ikke en medicin man kan købe på apoteket

Kommentarer

  • Indstillinger
    Din læge har tavshedspligt - og det tages faktisk så alvorligt, at hvis han/hun alligevel taler over sig, så kan han/hun miste sin ret til at praktisere som læge.

    Så - derfor kan du trygt bestille en tid ved lægen, og når du er der, kan du som en ekstra sikkerhed sige, at dine forældre ikke må få at vide, at du har været der, og det bliver altså taget alvorligt.

    Men - når du er der, så bør du også bede om noget seksualvejledning, for noget tyder på, at det får du ikke fra dine forældre. Med mindre du er meget, meget ung, så burde dine forældre altså vide, at du er kommet i den alder, hvor man begynder at have sex, hvorfor de burde give dig noget fornuftig information, men det ved jeg godt, at mange forældre desværre ikke gør - de tror, at det er noget skolen klarer, men det gør skolen sjældent særligt godt.

    Det er meget vigtigt, at du lærer at passe godt på dig selv, for der er mange - og mange farlige - sygdomme, man kan risikere, når man har sex, og ikke ved, hvordan man passer på. Du kan jo også risikere graviditet.

    Det er muligt, det bare er noget svamp som er let at behandle, men jeg foreslår alligevel, at du bliver undersøgt, for det kan da også være noget andet, hvorfor du ikke bare skal købe diverse forskellige ting og prøve dig frem, for så kan det her jo i mellemtiden udvikle sig og blive værre.

    Nej - du skal undersøges, så du får den rette behandling fra starten.
Log in eller Registrér for at kommentere.