Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er jeg unormal?!

Hej alle sammen.
Jeg er 17 år og fra Bornholm.
Jeg ved ikke om der er noget galt med min krop men jeg har lidt for meget i sidebenene men det er ikke problemet.
Problemet er mine mandebryster, jeg synes de er for til at være normale.
Og jeg føler ikke jeg er en normal dreng med normale tanker jeg kan ligge en hel nat og tænke over mit liv og hvordan det kommer til at gå mig som om jeg er en pige????? Er jeg helt fra den eller er der virkelig noget galt med mig? Jeg håber at jeg kan få nogen svar så jeg ikke har alle de her mærkelige tanker om mig selv.
M.v.h sog.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg bliver lidt i tvivl her. Er det fordi, du har udviklet bryster, at du tror, du måske er mere pige?

    Eller har du nogle helt grundlæggende tanker om, at du er født i en forkert krop? At du inderst inde er en pige i en drengekrop?

    Hvis det er det første, som jeg et eller andet sted nok mest tror, så er det lige præcis fordi, du er overvægtig, at du har fået disse bryster. En del drenge/mænd udvikler netop bryster i forbindelse med overvægt. Så der skal du nok tale med dine forældre og måske også din læge, så du kan få hjælp til en kostomlægning og få lavet en god motionsplan, der passer til dig, så du kan få tabt dig, og den slags kan du givet ikke klare alene, du skal have hjælp og støtte. Det vil også være godt for både dit helbred og dit selvværd, at du får tabt dig. Jeg er sikker på, at der også på Bornholm er noget, der hedder Vægtkonsulenterne el.lign. og der vil du givet få helt uvurderlig hjælp og støtte.

    Er det det andet – at du altid har følt, at var en pige i en drengekrop – så skal du også have hjælp, for det en en voldsom psykisk belastning at være født i en forkert krop. Du skal have hjælp til at acceptere dig selv, som den du er – du skal med tiden have fundet ud af, om det er så afgørende for dig, at du skal overveje en kønsskifteoperation – og nej, den bliver ikke foretaget her og nu, det kræver lange og dybtegående undersøgelser.

    Men – jeg tror ikke, det er det, det handler om for dig – for så havde din indgangsvinkel nok været noget anderledes.
  • Indstillinger
    Ps. Jeg ser du har lagt dit indlæg ind to gange - jeg foreslår, du sletter det ene, for det skaber da kun forvirring, når det spredes over to debatter.
  • Indstillinger
    hej.
    tusind tak for din hjælp, jeg er en helt normal dreng der godt kan lide piger og alt hva mænd nu kan lide og gøre og ting og sager.
    men ved godt det har noget med min overvægt at gøre men synes bare de er lige lovlige store i forhold til min overvægt.
    jeg er 1,87 høj og vejer 105 kg og mine bryster er næsten lige så store som min søster på 18 års.
    m.v.h sog
  • Indstillinger
    Det er ikke "lidt på sidebenene" - det er en god, solid overvægt, som du for din egen skyld, skal have gjort noget ved.

    Og - det er givet derfor, du har fået bryster.

    Så igen - få talt med dine forældre om det og få noget hjælp.
Log in eller Registrér for at kommentere.