Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

opereret 2 gange for revner i endetarmen men uden effekt

Redigeret 27 marts, 2014, 07:49 i Irriteret tyktarm
Pga. rygsmerter få jeg mange forskellige smertestillende medicin og disse var grunden til forstoppelser og revner ved endetarmen.
Det hele startede i 2010, hvor jeg begyndte at få rigtig ondt ved endetarmen og især ifm. toiletbesøg og nogle gange med blødninger. Jeg har prøvet alt for at afhjælpe problemet men uden held.

I 2011 blev jeg undersøgt af en kirurg og fik som behandling Diltiazemcreme, den har hjulpet og jeg var så glad. Der gik nogle måneder så fik jeg revner igen + smerter (kramper) + blødning og det var så hårdt. I samme år blev jeg opereret for det og det gik også et stykke tid (måneder) og så fik jeg det igen. Jeg tager laksantia dagligt for at undgå hård mave men der skal ikke ret meget til for at jeg få de revner igen og igen.
I perioden mellem 2011 og slutningen i 2013 har jeg bare brugt Diltiazemcreme hver gange jeg fik revner og smerter og det hjælpe.
I december 2013 fik jeg revner igen og den her gang var rigtig slemt. Mange smerter, kramper ved endetarmen, som stråler foran til skridtet + frisk blødninger. Jeg kunne ikke sove eller koncentrere mig om noget som helst.
I januar 2014 blev opereret påny men uden effekt dvs. har stadigvæk kramper, smerter, der stråler foran og nogle gange blødninger selvom afføringen er blød.

I går har jeg været hos kirurgen igen og han siger at der stadigvæk er en revne og han vil operere mig igen. Jeg fik en tid til juni måned, men jeg er skid bange, jeg ved ikke om det vil hjælpe den her gange eller er det bare en ekstra omgange under fulde bedøvelse + kniven.
Obs. efter den sidste operation begyndte jeg og ikke kunne holde for afføring, er det normalt? og det er en blød mave og ikke en diarré.

Håber, at der nogle, som har oplevet det samme og vil komme med gode råd.

Mvh. K.k
Log in eller Registrér for at kommentere.