Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mætheds piller

Hej allesammen
Jeg har oprettet denne her debat, fordi jeg er interresseret i at vide, om der findes piller, der kan give en mætheds fornemmelse i maven, så man ikke går og føler sig sulten 24/7? Jeg kan sidde og spise fra solen står op til den går ned igen, UDEN at føle mig 'rigtig' mæt, og det kan være alt fra det nødvendige og sunde, som kroppen har brug for, til kage, chips, slik, fastfood osv osv.
Jeg er nu så heldig, at jeg ikke tager på, på trods af den dårlige livsstil, men jeg frygter, at jeg i fremtiden vil begynde at tage på, og blive tyk.
Har haft en lille ''spise-anderledes-proces'' i en måned, hvor jeg ikke spiste så meget, og hvor dagens 4 retter var rigtig sunde, men det gjorde mig nærmest svimmel, og jeg gik hjem og sove efter skole, så jeg opgav det med at spise sundt og gik tilbage til at spise alt hvad der falder mig ind.
Nu stræber jeg efter nogle piller/noget man kan drikke, som får en til at føle sig mæt og IKKE tager energien fra en, så man skal hjem og sove i fritiden.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er aldrig nogen god ide at prøve at løse sine problemer med piller. Og den slags "mæthedspiller" kan man givet købe på diverse mere eller mindre suspekte hjemmesider, der reklamerer med den slags i forbindelse med vægttab - og ofte er det eneste man taber kun vægten af ens pengepung. Langt det meste af den slags er fup og fidus. Det er gerne meget dyrt og har ingen eller kun yderst ringe effekt, samtidig med at en del af disse "hovsa-midler" indeholder ting, der kan være direkte skadelige at indtage.

    Du bør da i stedet få undersøgt, hvorfor du har det sådan. Muligvis du mangler nogle vitaminer og eller nogle mineraler.

    Jeg foreslår dig, at du opsøger en dygtig biopat, der kan måle, om du har nogle mangler.

    Og - du bør nok også få undersøgt dit stofskifte ved lægen.
Log in eller Registrér for at kommentere.