Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerte i håndled og hånder under press

Redigeret 25 marts, 2014, 13:47 i Håndskader og musearm
Jeg har længe haft en mærkelig smerte i mine håndled og hænder. Men jeg mærker det ikke rigtigt i hverdagen. Den eneste måde jeg kan få smerten frem, er ved at jeg bøjer min håndled 90 grader op ad. Jeg kan sagten løfte tunge ting og armbøjninger er heller ikke noget problem, så længe at mine hænder ikke er for langt bagud. Jeg har haft det i rigtigt mange måneder efterhånden. Da jeg var til lægen fik jeg at vide det var seneskedehindebetændelse, men det er over 1 år siden nu, og han sagde det ville blive bedre med tiden, men det er det ikke. Nogle som har haft noget lignende eller nogen ide om hvad det kan være?

Det bliver bedre når mine hånder og håndled er varme.
PS. daglig bruger af computer.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, undskyld, men nu er hverken håndled eller andre led beregnet til at skulle mases ud i yderstillinger, og hvis det er det eneste tidspunkt, hvor du mærker denne smerte, kan du så ikke bare lade være med det?

    Jeg vil faktisk mene, at de fleste af os vil føle smerter, når vi presser vores led ud i stillinger, de ikke er beregnet til. Og bortset fra det, så kan det være ret skadeligt på længere sigt, at gøre den slags, da du netop på den måde kan risikere at ødelægge dine ledbånd.
  • Indstillinger
    Okay, så det du siger er at det egentligt er helt normalt? Men som jeg også skrev så kunne jeg ikke mærke det lige så meget som når mine hænder var varme. Så er det bare fordi min led er varme?
  • Indstillinger
    Når leddene er kolde er de stive, og når de er varme, er de bløde og smidige.

    Det er f.eks. derfor det er så afsindigt vigtigt at varme op FØR man går i gang med sport og træning. Langt de fleste skader sker, fordi man ikke er varmet ordentligt op først.

    Når du nu sidder meget ved pc, er det lige så vigtigt at du jævnligt holder pause - bare et par minutter - hvor du lige får spændt dine muskler ordenligt ud, især i fingre, hænder, arme og ryg. Og - hvis du sidder meget, så skal du også lige op og gå og strække ud ind i mellem.

    Men ja - det er en helt naturlig konsekvens, at det gør ondt, når man presser sine led ud i yderstillinger.
  • Indstillinger
    okay tak.

    Jeg bruger noget som hedder en powerball flere gange om dagen.
Log in eller Registrér for at kommentere.