Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Væske og smerter i lænderyggen

Redigeret 7 august, 2014, 07:19 i Rygsmerter
Hej allesammen

Jeg er en pige på 20 år, der igennem hele min pubertet har haft rygproblemer, og deraf fået diagnosen minimal toraktal skoliose (skæv ryg) i det øverste af ryggen.
Jeg har været hos osteopat, fysioterapeuter, reumatolog, massør og er lige startet hos fys igen. Jeg spiser mandolgin fast for smerterne. Jeg var til første behandling hos fys i fredags, og da undersøgte hun mig self. Da hun nåede til lænd, hofte/bækken hylede jeg. Hun fandt så ud af at jeg har væske og rigtig meget af det i lænden og omkring bækken og hofter, og vil ikke røre det, før min egen læge har undersøgt det og har fået taget røngten. Det har jeg fået gjort idag og venter på svar. Min egen læge er dog ikke særlig bekymret, men det er fysen og mener at det er akut. Jeg har ikke selv lagt ret meget i de smerter, da den anden nok har overdøvet det meste, og jeg gik ud fra at det var pga skoliosen, men det skal jeg da love for at jeg gør nu... Når jeg sidder, går eller står, knaser det som cornflakes i lænden og gør rigtig ondt. Det kommer i jag fra lændesøjlen, som går ud i bækken/hofte og ned i venstre ben. I lørdags havde jeg en hel boble på ryggen og det dunkede og var mega varmt. Til gengæld gør det ikke så ondt hvis det ikke bliver rørt og jeg ikke bevæger mig for voldsomt. Har i nogen ide om hvad det kan være? Har i det selv eller oplevet det? Lidt klarhed i ventetiden ville være skønt nemlig, da jeg er begyndt at blive ret bekymret...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det kan jeg da godt forstå Guddi, at du er bekymret, hvem ville ikke være det!

    Min søn har også Skoliose og han er smertefri efter behandling ved Per Gjeding. Har lige i dag skrevet om ham herinde, og kan varmt anbefale dig at besøge ham, han kan om nogen gøre dig smertefri.
    Håber du får styr på det.
  • Indstillinger
    Jeg har nu været i flere behandlinger hos min fysio, og han siger at min ryg har trukket mit bækken skævt og derfor gør det så ondt og det er ved at blive rettet op... Jeg har heller ikke så mange smerter mere! :)
    Kunne godt være jeg skulle besøge ham 1hidsigmor.
Log in eller Registrér for at kommentere.