Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Frustration

Redigeret 8 juni, 2014, 12:33 i Åben debat om sex
Hej alle sammen.

Jeg er kæreste med den mest fantastiske fyr, elsker ham overalt på jorden, savner ham når han ikke er i nærheden, tænder SYGT på ham. Han er omsorgsfuld, en fantastisk far/bonus far til min datter.... Kort sagt han ER manden i mit liv.

Men men men men...... vores sexliv er IKKE eksisterende :(
Sådan har det bestemt ikke altid været, overhovedet. De sidste 3-4 måneder har han været mere en træt konstant, og det er det han giver skylden for vores manglende sexliv. Kan sagtens se på ham at han er udkørt, men ved ikke lige hvordan jeg eller vi skal ændre det. Han har været ved læge her er alt i bedste orden.

Hvis jeg forsøger at lægge op til noget intimt hygge, føler jeg at jeg bliver afvist!
- Skal nok her sige at jeg personligt har et meget lavt selvværd og at blive afvist hjælper IKKE på det.
Er faktisk blevet afvist så mange gange nu at jeg helt er holdt op med at håbe på noget nærhed, og dermed ikke engang forsøger mere.
Jeg føler vi glider mere og mere fra hinanden. Er det forkert af mig at føle sådan???

Er det forkert af mig overhovedet at "brokke" mig over den manglende sex, når nu jeg er 110 procent sikker på at han ER manden i mit liv.?? Er det bare mig, der har et uacceptabelt behov eller krav til at mærke ham? Mærke at han har lyst til mig, mærke at han begærer mig, mærke at han tænder på mig og ikke kan få nok??

Jeg har sagt det til ham flere gange og bølgerne kan gå pænt højt under "diskussionen" og han er bestemt ikke enig. Han siger han elsker mig vanvittigt højt, tænder voldsomt på mig men at han simpelthen er SÅ træt hele tiden at han ikke tænker over det eller orker lidt alene tid, bare ham og jeg.

Ved ikke nøjagtig hvad jeg forventer af svar, tror bare jeg havde brug for at få min frustration ud af mit hoved.

Tak fordi du gad "lytte"

Kommentarer

  • Indstillinger
    Din kæreste er voldsomt træt - og magter ikke jeres samliv. Han har været ved læge, der siger, at alt er i orden???

    I første omgang vil jeg da mene, at det er lægen, der er noget galt med, for det er da i den grad et symptom, der skal tages alvorligt, hvis man pludseligt bliver meget træt.

    Mit forslag er helt klart, at det er der, der skal tages fat. Alle oplever vi perioder med lidt for meget om ørerne, stress på jobbet, bekymringer, der dræner for energi osv. hvilket er forståeligt - og i en kortere periode, kan vi alle forholde os til, at en del ting - også samlivet - kommer på vågeblus, men hvis det er noget, der har stået på i længere tid - og uden nogen påviseligt grund - så er det helt klart noget, der skal handles på - og søges professionel hjælp til.

    Har han fået taget nogle blodprøver? Desværre er læger ikke specielt opmærksomme på f.eks. vitaminmangel, så jeg kan foreslå en biopat, der kan måle, om det kan være det.

    Alternativt kan jeg foreslå, at han tager et par sessioner hos en psykoterapeut, der kan hjælpe ham til at finde ud af, hvad der måske gør, at han er så træt. Træthed kan sagtens være psykisk betinget - og også det kan der gøres noget ved, uden han ellers er psykisk syg. Han kan sagtens - måske over meget lang tid - være blevet presset så langt ud, at kroppen nu siger stop. Måske ved han slet ikke, at han er blevet presset, da det netop er foregået over lang tid - og ja, det kan være et forslag.

    Men - valget er hans, det er ham, der skal indse, at han måske har et problem, som han skal have hjælp til. Du kan ikke gøre det for ham.

    Han KAN naturligvis starte med at gå til læge igen og forlange at få endnu en grundig undersøgelse, der måske kan belyse, hvorfor han er så træt.

    For træthed kan være et alvorligt symptom, der ikke bare skal afvises af en læge, men netop tages dybt seriøst. Så - hvad med at skifte læge?
  • Indstillinger
    Måske I bare skulle overveje noget professionelt hjælp? Der findes folk der er uddannet, der bare kan kickstarte andres sexliv.
  • Indstillinger
    Udover de ting som de andre siger, så kan jeg vel godt prøve at give et råd til i det mindste at få sex.

    LÆS IKKE VIDERE HVIS DU ER SART.

    Hvad jeg gør er at jeg onanere foran kæresten. Gerne med sexlegetøj som http://www.redapple.dk/joy-lucid-dildo-vibrator.html, for det synes han er frækt. Der kan gå lidt tid før han opdager det (min kæreste er ihvertfald lidt langsom :p ), men det vækker hans "mandeinstinkt". Ellers så viser du jo at du har lyst. Plus! Det at bruge sexlegetøj viser du er villig til at krydre sexlivet (men gør det kun hvis du er villig til at bruge sexlegtøj)
  • Indstillinger
    Jeg synes måske det virker lidt overdreven at forslår at " onanere foran kæresten med sexlegetøj" for hvis han virkelig lider af overvældende træthed hele tiden, er det måske en smule ufølsom med den strategi :) Det var nok bedre at finde grunden til hans træthed, om den bunder i fysisk eller mental træthed, er det vigtigt at give ham plads til at komme oven på igen, inden du stiller krav til ham. Husk at det ikke har noget med dig personligt at gøre selv om det kan gøre ondt at blive afvist. Mens du giver ham plads kan du øve dig i at få et større selvværd, hvile i dig selv uden at være afhængig af hans bekræftelse af dig.

    Når det så er sagt, så har du jo også ret til et godt sexliv også selv om din mand har brug for time out. Det at kærtegne dig selv og nyde eller lære at nyde din egen seksualitet, kan være med til at styrke dit selvværd og give dig et aktiv sexliv. Brug tid på at røre dig selv, så din krop bliver kærtegnet, sådan som du drømmer om, det frigiver lykke hormonerne i hjernen og slut af med at give dig selv nogle orgasmer, øv dig i at få større, bedre, længer eller serie orgasmer. Når han er klar igen, ved du meget mere om hvad du kan lide og kan tilføje jeres sexliv af nye dimensioner. For at tilfører solo sexlivet lidt variation, kan man jo tilfører lidt vibrationer. Jeg er selv super glad for LELO Mia som er en lille opladelig klitoris-vibrator. Så måske kunne en vibrator hjælpe dig imens du venter på ham. Her kan du finde en masse vibratorer http://www.elodea.dk/kvinde/vibrator
Log in eller Registrér for at kommentere.