Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hash og dopingtest

Redigeret 19 marts, 2014, 17:27 i Rusmidler
Hej

Jeg står med et lille problem, hvor jeg søger nogle svar som jeg hidtil ikke har fået på internettet.

Jeg er en aktiv atlet på et fornuftigt plan og skal inden længde til en international konkurrence, hvor der er mulighed for at jeg bliver dopingtestet. Det er som sådan intet problem, da jeg ikke doper mig, Men....

For nogle uger siden, 7 uger inden konkurrencen finder sted (cirka om 3 uger), røg jeg hash for første gang. Jeg tog cirka 6-7 sug og blev påvirket af det. Mit spørgsmål lyder nu på hvor stor chance der er for at det kan spores i en urintest.

Jeg har læst en del rundt omkring og jeg forstår udemærket godt at hash lagres i fedtdepoterne i lang tid (op til 3 måneder), men hvor meget florerer i ens urin og er det nok til at blive testet positivt 7 uger efter indtagelse.

De sider jeg har læst på siger at det kan spores i urin i maks 30 dage, men der er også udsagn fra brugere på diverse fora, der mener at det kan spores i op til 3 måneder.

Så jeg har altså brug for lidt ekspertviden på det område.

Hvis det kan hjælpe så er jeg 17 år, cirka 180 cm høj og vejer omtrent 75 kg og er aktiv hver dag.

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.