Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Falsk mens?

Redigeret 18 marts, 2014, 02:46 i PMS og menstruation
Hej! Håber meget, at er er nogen, der kan hjælpe mig lidt.
Jeg er på p-piller og har været det i ca. 6 år nu, min menstruation er normalt helt regelmæssig, og jeg bløder normalt ikke ret meget, og så i ca 5 dage. Men denne gang fik jeg min mens. ca. samme tidspunkt som normalt (måske egentlig en dag senere?..) men der var virkelig lidt blod (som sagt bløder jeg normalt ikke meget, men dette var virkelig lidt) dagen efter var det væk igen, jeg blødte ikke det mindste, om eftermiddagen på dag 3 pletblødte jeg en anelse, indtil sent på aftenen, hvor det så var helt slut.
Jeg synes, at jeg har taget mine piller rigtigt, og min kæreste og jeg bruger ofte kondom som ekstra beskyttelse, men der er jo ikke noget der er 100% sikkert... jeg har ALDRIG har oplevet noget i stil med det her, og er ret bange for, om det kan være en falsk menstruation, og at jeg er gravid.
Hvordan lyder der for jer?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Og jeg har bestemt tænkt mig at tage en test så snart jeg kan!
  • Indstillinger
    Når man tager p-midler/p-piller, så får man slet ikke menstruation, men der i mod en kunstigt fremkaldt blødning, og det er ret almindeligt, at denne blødning kan blive ret svag i perioder - eller endda helt udeblive ind i mellem, og især når man har taget disse hormoner i flere år.

    Selvfølgelig bør du sikre dig, at du ikke er gravid, - og det selvfølgelig hver gang, denne kunstige blødning er supersvag eller udebliver - så det er klogt nok at tage en test, men du bør da tænke over det sunde i at forhindre din krop i at få ægløsning i årevis - især hvis du gerne vil have barn på et tidspunkt.

    De fleste kvinder får ikke problemer med at blive gravide efter et årelangt p-middelbrug, men det er de fleste - ikke alle. En del oplever, at det kan tage endog meget lang tid at blive gravide, når de ønsker det - og sjovt nok, så er det først der, det falder lægen ind at fortælle at det altså ikke er en ualmindelig bivirkning efter at have budt kroppen de unaturlige hormoner i årevis, der jo har til formål at forhindre fertilitet.
  • Indstillinger
    Tak for svaret. Jeg er udemærket klar over bivirkningerne. Og tager pillerne af en kombination af mange forskellige årsager. Det er har bestemt været en "sidste-udvejs-løsning"
    Jeg ved godt, at det kan vælske, og har også før prøvet, at den har været ret svag, men intet sammenlignet med det her -på noget tidspunkt de sidste 6 år.
  • Indstillinger
    Nu er det her jo et debatforum, og hvis du er voldsomt i tvivl og måske nervøs for om noget er galt, så bør du naturligvis kontakte din læge.

    Her kommer der jo "kun" meninger og holdninger - ingen her kan vurdere, om der er andre faktorer inde, som kræver en nærmere undersøgelse.
Log in eller Registrér for at kommentere.