Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ophør med sertralin

Redigeret 21 september, 2016, 05:34 i Familie og venner
jeg har efter 4 års brug af sertralin valgt at stoppe med at tage dem ( selvfølgelig i samråd med min læge

er der nogen der har erfaring med bivirkninger af ophør med medisinen, har ikke oplevet så mange fysiske bivirkninger, bortset fra at jeg sent på aftenen har fået vildt lyst til søde sager, men det er det råd for :D så må jeg jo bare tage en ekstra løbetur dagen efter.
mit problem ligger i at jeg er blevet mere nærtagende og kort for hovedet , jeg snerrer af folk, dvs min familie og rummer dem ikke som jeg plejer. Kan det være rigtigt og hvad gør jeg i så fald ved det, er der andre måder jeg kan blive "normal på?" dvs men samtidig beskytte min psyke

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Queenofdk.
    Jeg stoppede med sertralin for tre uger siden, havde i et år taget 50mg om dagen. Jeg stoppede fra den ene dag til den anden.
    Det er nok meget forskelligt fra læge, eller psykiatier til den næste, hvad de siger man skal gøre. Min psykiater sagde bare at jeg skulle stoppe med det samme, og ikke trappe langsomt ud. Så det er ikke så nemt altid at vide hvad der er best at gøre.
    I hele sidste uge havde jeg en voldsomt hovepine, og havde den i en uge. Men om det havde noget med medicinen at gøre, eller om jeg måske bare var syg, ved jeg ikke. Bortset fra den, synes jeg ikke, at jeg kan mærkede at jeg havde nogle andre bivirkninger.
    Så det er svært at sige hvad der er best for en selv, man er nok bare nødt til at tage de bivirkningerne som kommer
  • Indstillinger
    Hej begge to

    Uanset hvad læger siger, så synes jeg ikke, at der er nogen grund til at løbe en risiko. Hjernen er meget følsom over for den slags pludselige forandringer.

    Og det er jo slet ikke vanskeligt at trappe ned over f.eks. 4 til 6 uger, som psykiateren Poul Videbech i den artikel, som jeg henviste til, anbefaler.

    Hvad skulle man vinde ved at lade være?

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Jeg har brugt Sertralin i flere år >4. Begyndte langsomt at nedtrappe, efter aftale med min læge. Jeg gik ned (for at være på "den sikre side") i 0,25 interval over tre uger pr. intervalet, dvs. 0,75 (af 100 mg) i 3 uger, 0,5 i 3 uger, etc.... men når jeg nåede 0,25 (af 100 mg) begyndte der virkelige nedture: influenza lignede symptomer - feber-symptomer, "nåle-styk", tynd mave, muskelsmerter, svedeture, indreuro...
    Det undrer mig, da jeg gik "meget langsomt" med at nedtrappe medicin og hvorfor begyndte symptomerne først nu???
Log in eller Registrér for at kommentere.