Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

smerter i mave, blod i afføring og udslæt hos en 6 årig.

Hej. gode ideer modtages med kyshånd.
Min 6 årige datter har igennem snart 6 mdr haft mavesmerter- de kan komme på alle døgnets timer, men er oftest kraftigt i aften nattetimerne hvor hun flere gange vågner, krymper sig sammen og græder.
Det startede pludselig en aften, hvor maven virkede som om den havde kolik. vi har hele vejen igennem haft kontakt med læger. Først troede de det var psykisk grundet skolestart, så fandt vi børneorm som blev behandlet af 3 omgange, selvom det aldrig blev påvist i prøver. Imens blev hendes afføring mere og ildelugtende- skiftede farver fra brun til grøn grå hvid- det er aldrig til at sige, så kom der sort afføring(blod er påvist). Så fik hun hududslæt over hele kroppen- lægerne mente mest det lignede nældefeber- men altså uden kløe. så kom der frisk blod i afføring. Hun klager over ondt i forskellige led (også ribben- hjerteområde)- siger hun føler det som om hun går på puder. Vi har set hævet knæ og anklerne er tit "deforme" Hendes temperatur har igennem hele forløbet ligget på 35,9-38. De har forsøgt med syreneutraliserende grundet kvalme og sure opstød- uden effekt.Nu har hun lige været igennem 10 dages antibiotika kur hvis de nu skulle have overset noget(hun har været i ægypten i sommers), men dette har gjort afføringen helt gul og om muligt endnu mere ildelugtende. Vi tog på sygehuset igen da hun pludselig fik pettikier på bryst, ryg og hænder, men de sendte os hjem igen, da det sikkert bare var en virus. Lægerne aner ikke hvad det er og ved vist heller ikke mere hvor de skal lede(dette antager jeg efter den næste tid vi har fået er om 3,½ mdr) Hun kommer i skole de dage hun kan, men hun er virkelig ramt af dette. Normalt er hun en glad velfungerende pige. Hun har haft lidt svingende cocalchichin (men intet alarmerende) og der er fundet lidt skæve nyretal to gange, men ellers intet. Hun vokser og tager på som hun skal. De har foretaget kikkert begge veje, og har foretaget MR scanning af tyndtarm (dog uden de bedste billeder grundet manglende indtag af kontrastvæske). De har ingen forklaringer- men forsikre mig om at det intet farligt er- dette er dog virkelig svært at tro på når jeg 4 ud af 5 dage går herhjemme med hende. Nogle ideer?
Tak for at i gav jer tid til at læse mit indlæg.
Mvh
Den frustreret mor.
Log in eller Registrér for at kommentere.