Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

"Lidt lavt stofskifte" ??

Redigeret 14 juli, 2014, 17:05 i Forstyrrelser i stofskiftet
Har gennem nogle år fået beskeden "stofskiftet ligger lidt lavt" ingen behandling, på trods af at jeg har 95 % af samtlige symptomer der næsvnes i den forbindelse... Og lægen siger at mine symptomer ikke kommer af det..
De KAN komme af andre ting også...eller en kombination, ved det ikke , derfor spørger jeg nu her....

Tallene har mellem 2011 og nu 2014 været
Follitropin [FSH];P
U/L 9,8
8,3
25

Lutropin [LH];P
U/L 5,1
2,6
16,3

Thyrotropin [TSH];P
mIU/L 3,1
4,7
3,7
5,1
5,2
4,3

Thyroxin frit [T4];P
pmol/l 13,9
13,3
13,5
11
14

Triiodthyronin [T3];P
nmol/l
Lidt rodet i kopien, men hvor de røde felter er ud for
4,7 5,1, 5,2 og 4,3 over de år... det seneste fra i sidste uge er ikke kommet på skrift endnu, men "ligger lidt lavt" som lægen siger... rød pil op efter tallene

Symptomer som
Her er en liste med typiske symptomer på et lavt stofskifte:
Vægtøgning X JA
Træthed X JA
Kuldskærhed X JA
Gener fra muskler/led X I PERIODER
Dårlig hukommelse X JA i noget omfang
Depression X OFTE TILBAGEVENDENDE
Væskeophobning (ødemer) X I PERIODER
Forstoppelse X MEGET OFTE
Tyndere hår X JA
Tør og ru hud X JA
Natlige svedeture X JA I PERIODER
Hæs og dyb stemme X JA
Langsom puls X I PERIODER
Man får et søvnigt udseende med poser under øjnene X JA
Rynker i panden X JA
humøret bliver dårligt. X JA
Huden bliver gulligbleg, tør og grov. X JA
•Man bliver øm og stiv i leddene. X I PERIODER

•Man kan udvikle blodmangel. Menstruationerne bliver sparsomme eller ophører. JA



Hvis du har tunge øjenlåg og en “hævet” øm og tør tunge tunge

MINE TILSTANDE
Betændelse kronisk under en tand... skal ud
refluks og mellemgulvsbrok
Ikke allergisk løbenæse / rhinitis / post nasal drip
er det ting jeg har fået kostateret men ikke alle symptomerne gælder én af de ting alene.
Udredt 400% i lunger og luftveje og hjerte jævnligt gennem 20 år...alt ok, selvom mange af symptomerne stammer netop fra luftvejene...

HVAD ER "LIDT FOR LAVT STOFSKIFTE" .? Hvad siger mine tal jer, som er ramt i forvejen ? Lægens ord om at det ikke kan give de ting jeg døjer med er jo ikke helt troværdige når jeg netop har de fleste af de symptomer beskrevet under lavt stofskifte.... Hvad mener i.... Skal det behandles.. ( er helst fri dog pga dårlig omtale af medicinen... men tager sagen i egen hånd nu )
Hilsen Line

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg synes du skal bede din læge om en henvisning til stofskifte ambulatorium.
    Man kan godt have symptomer på lavt stofskifte, selv om man ligger inden for normal området.
    Jeg har ikke haft problemer med bivirkninger af eltroxin (får 200 mikrogram dagligt) .

    God bedring :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.