Here goes. Jeg har et godt stykke tid haft ret ondt i ryggen men nu har det taget til - forskellige steder i ryggen. Desuden gør det ondt i lår - stikkende jagende smerter. Hvad kan det være???
Der kan nok være tale flere forskellige årsager, hvoraf kræft nok ikke er det mest sandsynlige.
Smerter i ryggen skyldes nogle gange D-vitaminmangel, og når du også har stikkende og jagende smerter i lårene, gætter jeg på den årsag.
Her er en liste over mulige og almindelige symptomer ved mangel på D-vitamin:
• Følelse af ”svaghed” – muskeltræthed.
• Smerter og nedsat kraft i musklerne – spec. lår, læg, skuldre og nakke.
• Almen træthed.
• Smerter i knoglerne.
• Prikkende, stikkende, sovende, snurrende eller brændende fornemmelser i fødder og hænder.
• Krampetendens i arme og ben.
• Uoverkommelighedsfølelse
• Depression
• Ledsmerter.
• Bredsporet og vraltende gang
• Besvær med at rejse sig fra siddende til stående stilling samt at gå på trapper.
Kommentarer
Der kan nok være tale flere forskellige årsager, hvoraf kræft nok ikke er det mest sandsynlige.
Smerter i ryggen skyldes nogle gange D-vitaminmangel, og når du også har stikkende og jagende smerter i lårene, gætter jeg på den årsag.
Her er en liste over mulige og almindelige symptomer ved mangel på D-vitamin:
• Følelse af ”svaghed” – muskeltræthed.
• Smerter og nedsat kraft i musklerne – spec. lår, læg, skuldre og nakke.
• Almen træthed.
• Smerter i knoglerne.
• Prikkende, stikkende, sovende, snurrende eller brændende fornemmelser i fødder og hænder.
• Krampetendens i arme og ben.
• Uoverkommelighedsfølelse
• Depression
• Ledsmerter.
• Bredsporet og vraltende gang
• Besvær med at rejse sig fra siddende til stående stilling samt at gå på trapper.
Listen stammer fra to praktiserende lægers Internetside:
http://www.cure4you.dk/749/D-vitamin.pdf
Hvis jeg var dig, ville jeg skynde mig at bestille en tid hos lægen, så du kan få taget blodprøver til undersøgelse af mangeltilstande.
Mange hilsner
Kameliadamen
Kram herfra.