Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Menstruation er mærkelig - kræft? HÆLP!

Redigeret 9 marts, 2014, 12:52 i PMS og menstruation
Hej ALLE!

Jeg er en pige på 15 år, der har en bekymring for tiden. Jeg fik min menstruation for 8 måneder siden, og den har altid været helt vildt regelmæssig og præcis. Sidste måned kom den også til tiden, men der kom næsten intet blod, og det der kom var brunt eller sort. Jeg tænkte ikke mere over det. Jeg er så lige for en uge siden begyndt at spise mere sundt og varrieret og lagde mærke til at min afføring var blevet lidt grønlig. Jeg læste at det tit havde noget at gøre med grønne ting man spiste - men jeg har intet grønt spist. Der stod så at det kunne være et symptom på kræft. Jeg tænkte at det var jo ikke kræft. Jeg fik så min mens igen lørdag - den var 12 dage forsinket. Hele lørdagen opførte den sig fint. Da jeg så vågnede i dag (søndag) rejste jeg mig op fra min seng. Og lige pludselig fossede/strømmede blodet ud af mig - jeg har aldrig set noget lignende! Jeg havde bind og trusser på. Jeg tror at der røg 1½ deciliter ud af mig på 1 minut. Jeg gik i panik og skyndte mig at tørre pølen af blod op fra mit gulv. Jeg læste så igen at det også kunne være tegn på kræft - så nu er jeg bange og bekymret. Kan jeg have kræft? Ellers - hvad er der så galt med mig? Det skal siges at jeg er jomfru, jeg er ikke ryger og jeg drikker aldrig alkohol, hvis det er noget der kan betyde noget. Jeg håber i kan hjælpe!

Hilsen den bekymrede mig!

Kommentarer

  • Indstillinger
    I første omgang - tal med din mor om det her. Det er helt urimeligt, at du skal gå alene og bekymre dig om det her.

    Og det kan da godt være, du - sammen med din mor - lige skal tale med lægen om det her.

    Det behøver slet, slet ikke være noget alvorligt eller dødeligt, så jeg synes ikke, du skal frygte kræft og andre farlige sygdomme, men sådan skal man da ikke bløde. Der er givet en mere behersket årsag.

    Du skal dog ikke acceptere at blive spist af med en recept på p-piller, som desværre er mange lægers løsning på uregelmæssig blødning - du bør insistere på at få det undersøgt ordentligt, så årsagen kan blive fundet - i stedet for at sløre den med eventuelle p-piller.

    Fortæl meget gerne tilbage her på debatten, om hvordan det går med dig.
Log in eller Registrér for at kommentere.