Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er jeg gravid ?

Redigeret 31 marts, 2014, 13:03 i Spørg Netdoktors brugere
Hej alle. Jeg er en pige på 15 år, og jeg har virkelig brug for jeres hjælp.

Jeg er begyndt at tage p-piller for en 10 dages siden, og jeg startede på min første menstruationsdag. Da min menstruation sluttede, havde jeg sex med min kæreste. Vi brugte ikke andet beskyttelse, og har haft sex et par gange siden. På de her dage har jeg kastet op 1-2 gange.

Idag har jeg så fået en slem kvalme, og føler mig også træt.

Er jeg gravid? Og hvad skal jeg gøre? Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der er jo ingen her, der kan fastslå om du er blevet gravid eller ej, men graviditetssymptomer viser sig altså ikke SÅ hurtigt.

    Der er masser af bivirkninger ved p-piller, så det kan være, det er dem, der giver dig disse symptomer - og alt andet lige, så kan du jo også have en virus.

    P-piller taget korrekt giver en vis sikkerhed, men hvis ikke de tages korrekt, er det faktisk en ret dårlig prævention.

    Du bør da overveje, om p-piller er det rette for dig, hvis du skal gå og være nervøs bagefter.

    Husk - p-piller beskytter IKKE mod kønssygdomme, hvorfor det faktisk er en dårlig prævention i de unge år, hvor man især har skiftende partnere, så man bør faktisk sikre sig med kondom, som er en ganske udmærket prævention, der ikke går ind og laver rod med fertiliteten.
  • Indstillinger
    Jeg har noget ala samme problem med hensyn til kvalme og træthed pga p-piller.
    Ved ikke om det kan være det samme? Men jeg fik et råd af en her inde. At der er mange bevirkninger i sådanne nogle p-piller og lægerne ville ikke indrømme det og hun synes bare jeg skulle droppe dem i noget tid og se om det stoppede, eller evt. gå til lægen og bed om nogle nye. Jeg er dog stoppet på p-piller, da jeg får det ekstremt dårligt af at tage dem. :(
  • Indstillinger
    Du kan umuligt se dine graviditet symptomer allerede.
    Da jeg begyndte på P-piller for 3 måneder siden, blev jeg træt og fik forøget mine spisevaner, fik kvalme og fik tit " kast op-fornemmelse"
    Det er dog også rigtig svært at blive gravid efter din periode - da du næsten lige har haft æggeløsning. Så synes du skal vente 3 ugers tid og de hvad der sker, så kan du tage en graviditetstest. Men mit svar, ville tyde på at du ikke er gravid, men det er pillerne der er gået dig til hovedet.
  • Indstillinger
    Du er ikke gravid det er bivirkninger fra p-piller. Jeg forstår ikke de læger da udskriver p-piller til helt unge piger som ikke har noget viden om seksulitet og sexsygdomme. De aner ikke hvordan p-piller skal tages korrekt og ved intet om bivirkninger. Brug kondom indtil du finder den rette det er mest sikker hvis du vil beskytte dig mod kønssygdomme, celleforandringer som kan udvikle sig til livmoderhalskræft og uønsket graviditet.
Log in eller Registrér for at kommentere.