Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Grøn stær - Hul i Iris og falsk lys.

Redigeret 13 marts, 2014, 16:13 i Åben debat om øjne
Jeg vil gerne høre fra andre som har fået lavet en laseroperation i Iris, med henblik på at få lavet et hul så væsken bedre kunne løbe ud.

Nu er det sådan at jeg fik det lavet i forbindelse med en nethindeløsning da trykket ved silikoneolien ikke vil under 40. Efter den 2. operation uden olien faldt trykket kun lidt i en kort periode og jeg sloges med det i flere måneder. Nu er det lykkes at få det ned på 12, men samtidigt er det falske lys i øjet forværret, og på sygehuset fortalte de mig at indgrebet var lavet i bunden af øjet, hvilke min øjenlæge ikke var tilfreds med og det kan ikke laves om. Med hensyn til al lys, så er det forværret de sidste dage som følge enten af trykket endelig er gået ned eller nogle bivirkninger af den sidste øjendråbe jeg bruger.

Som sagt de sidste dage er synet blevet mere uklart især ved lyskilder såsom billygter. Lyset virker større og mere blændende.

Hvad kan jeg gøre ved alt dette og er jeg den eneste som har de problemer? Jeg savner nogle der vil dele lidt erfaringer med mig.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Var så på sygehuset og fik målt trykket til 18, men han var ikke helt tilfreds, fordi jeg bruger 3 typer øjendråber, så en operation kunne komme på tale efter næste synsfeltundersøgelse om en måned.

    Er der ikke andre måder hvor man kan prøve at holde trykket nede på foruden de dråber jeg bruger? Jeg ser kun med det ene øje hvor lægen ikke er helt tilfreds trods trykket.
Log in eller Registrér for at kommentere.