Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Menstruation imens jeg er igang med p-piller

Redigeret 9 marts, 2014, 07:22 i PMS og menstruation
Hej

Jeg har haft brunt udflåd i ca. tre dage og jeg har 8 dage tilbage af denne p-pille pakke, og i dag har jeg så fået min menstruation. Er det normalt, at man får det imens man stadig er på p-piller, jeg har ikke glemt nogle og har taget dem som jeg skulle. Jeg har aldrig prøvet dette før. Er det normalt?

Kommentarer

  • Indstillinger
    har du talt med din læge om det ---det lyder lidt rodet ---du skal sættes ind i det rigtige system----
  • Indstillinger
    Jeg gætter på, at det er din krop, der prøver at fortælle dig, at den ikke bryder sig om det hormontilskud.

    Jeg gætter også, at din læge bare uden videre vil give dig nogle endnu stærkere hormoner - for det er beklageligvis gerne løsningen, og på et tidspunkt vil din krop blive så "bedøvet", at den opgiver at fortælle dig, at den ikke bryder sig om det, og du - og beklageligvis også din læge - vil så mene, at problemet er løst.

    P-piller ER altså ikke helt så ligegyldige, som lægeverdenen plæderer for. Når/hvis du en dag gerne vil have barn, så er der faktisk en del, der oplever problemer med at blive gravide, hvis de har haft et mangeårigt p-pillebrug, og sjovt nok - så er det gerne der, - og først der - kvinden får at vide, at "jamen, man kan sagtens være under påvirkning af disse hormoner i endog meget lang tid efter ophør." Dvs at der kan risikere at gå op til et par år, før det lykkes at blive gravid.


    Der er også rigtigt mange kvinder, der finder sig i at gå og være mere eller mindre utilpasse hele tiden - småkvalme, oppustethed, at være mere irritable og andre småubehag; de kan ikke få en forklaring på fænomenet, - får endda at vide, at det under ingen omstændigheder kan skyldes disse hormoner - men oplever - igen sjovt nok - en øjeblikkelig bedring den dag, de holder op med at tage disse p-midler.


    De fleste tåler p-piller ganske udmærket og får ikke de bivirkninger - men det er altså kun de fleste - ikke alle, så jeg påstår ikke det er/ bliver sådan for dig.

    Så mit forslag er, at du prøver at lytte til det, din krop prøver at fortælle dig, og overvejer en anden prævention, frem for at "bare" få nogle stærkere p-piller.
  • Indstillinger
    lotte123, jeg er bange for det er værre end man lige tror. Jeg undrer mig over, der skrives om de depressive unge kvinder. Der skrives det er de store krav, men årsagen kunne måske være en anden eller have større indflydelse end man tror.
    Jeg kender en, som er stoppet med p piller. Hun blev alt for påvirket af dem.-


    http://www.information.dk/156650

    Der er bivirkninger ved alt medicin. Store eller små.
  • Indstillinger
    Ja, jeg tror da også at alle de hormoner, der partout SKAL proppes i kvinder fra der 12 år og resten af deres liv, fordi de fejler den "sygdom" det åbenbart er, at være kvinde, er langt, langt mere skadelige, end lægeverdenen overhovedet på nogen måde vil indrømme - eller overhovedet aner for den sags skyld.

    Al anden medicin advares der mod - på den ene eller den anden måde, men hormoner til kvinder?? Nej - de fritages altid.

    Det værste er, at hvis kvinderne selv får en mistanke til disse hormoner og spørger lægen til råds, så får de svaret, at det i hvert fald ikke er derfor, de har det dårligt - er syge. Hvad der så er grunden? Ja, det ved man ikke.

    Jeg tror også, at hvis mange af de unge, der netop har disse alvorlige problemer - holdt op med deres p-midler, så er der givet mange, der ville få det bedre, og endda meget hurtigt.

    Men - den tanke falder desværre ingen ind, man "trues" endda med at man vil få det meget værre, hvis man holder op med disse hormoner.

    Tja ... jeg siger bare, prøv dog i et halvt års tid og se, hvad der sker. Min påstand er, at de fleste vil opleve betydelige helbredsmæssige forbedringer.
Log in eller Registrér for at kommentere.