Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Info om fjernelse af mandler

Hej!

Om to uger skal jeg have fjernet mine mandler, og jeg er mildest talt noget nervøs.
Jeg er ikke særlig interesseret i at høre skræk-historier, men jeg vil rigtig gerne høre hvad I fik af smertestillende efter operationen?

Jeg skal opereres under fuld narkose hos en speciallæge og har allerede nu hentet det smertestillende (jeg er kontrolfreak, og derfor har jeg brug for at alt er klart til efter operationen, så jeg bare kan ligge og være ynkelig og have ondt af mig selv, uden at skulle tænke på andet). :)

Anyways... Det smertestillende jeg har fået er kun 10 suppositorier der hedder Diclodan 50 mg. Jeg undersøgte selvfølgelig på nettet hvor kraftige de var, og de står under kategorien "til svage smerter". Og efter hvad jeg kan læse mig frem til, så gør det vidst pænt nas - jeg havde derfor ventet at få nogle dolol eller andet morfin-lignende.

Skal jeg kontakte lægen og bede om noget kraftigere? Jeg er jo på ingen måde interesseret i at have mere ondt end højest nødvendigt i de 2 ugers tid det ca varer.

På forhånd tak :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det helt korte svar er ja, du skal have fat i lægen og bede om noget der kan klar kraftige smerter

    Man bliver trods alt skåret og brændt i halsen, så det gør da nas bagefter, men får man den rette smertelindring er man så meget mere hjulpet.

    Jeg forstår ikke hvorfor nogle læger prøver at holde tilbage på de lidt kraftigere piller ved sådan en type operation, det giver ikke mening.
Log in eller Registrér for at kommentere.