Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

min forlovet er sur!!!

Redigeret 3 marts, 2014, 05:02 i Samliv
Jeg ved ikke hvad jeg gør galt... eller om det overhovdet er mig der gør noget galt.

Vær gang vi er i nærheden af familien og venner er der intet, men så snart vi er alene vresser han af mig, og er negativ hele tiden, også vælger jeg at lade vær med at sige noget da jeg kun får beskidte svar igen, men pludselig vender det hele 180° også er han glad og smilende.
Og bom så maler han fanden på væggen før han er der, og igen er han negatuv sur og tvær.
også spørg jeg selfølgelig om han er okay, og det siger han at han er, og ca 1 halv time - time så kommer det frem hvad der enlig er galt, og det kan være de mest latterlige ting han går og grubler over,

Når jeg prøver at snakke med ham, kigger han bare ud i luften eller tv'et også kan jeg ellers bare få lov til at føre ordet, og det provokere mig sku, for han har heller ikke nogen mening med noget. Jeg spurgte ham på et tidspunkt fornat presse ham lidt, "skat hvadber meningen med vores forhold" og han siger " Øøøhm" ...... også blir jeg sku nok en smule sur eller mere ked a det , vi har haft gæste i weekenden, og det var en fornøjelse for han var hele tiden glad. Men bom da de tog hjem, var han negativ og vressed og når jeg spurgte ham om noget svarede han ikke engang, også siger jeg "var" for måske hørte han mig ikke , også siger han "hold nu kæft med at sige var hele tiden," også tænkte jeg fair nok,. Også smuttede vi i seng og vi snakkede ikke til hinanden i et par timer, og da jeg så var ved at falde i søvn og tog resten a tøjet a.... begyndte han og ville putte og pille lidt... også tænker jeg ... du ska ikke behandle mig sårn der også tro du får noget på den dumme efter...

men hans surhed bliver bare værrere sys jeg, men igen det er on and off hele tiden,

hva kan det være :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ganske kort. Er det virkelig hvad du vil med dit liv?

    Du prøver at tale med ham, han gider ikke svare, har vrisser af dig, hver gang I er alene.

    Hvad med om du fortæller ham, at det her vil du ikke mere - og så stopper jeres forhold, og I kommer hver til sit? Der er da ingen grund til at forlænge pinen, når I tydeligvis har det så dårligt sammen.

    Der nævnes ingen børn, så I er ikke forpligtet på anden måde end jer selv.
  • Indstillinger
    Den tanke er også strejfet, og har faktisk flere gange sagt at det her må stoppe nu, og jeg kan jo se på ham, at det rammer ham og at han ikke ønsker det ska være sårn, derfor han den anden tanke strejfet mig, om han måske har et problem som jeg intet kender til måske sygedom adhd . eller om det bare er mig der er naiv og dum.. og tror på noget der aldrig vil lykkes, :)
  • Indstillinger
    Jeg har oplevet noget der ligner for mange år siden. Jeg gjorde som du, tænkte det er sikkert noget han skal hjælpes med. Jeg må gøre noget forkert.
    Det er da synd for ham, han har det sådan.
    Og hvilke tanker man nu gør sig, som du nu også gør.

    Alle mente han var en vældig flink fyr. Ingen så hvad der skete, når de var gået. Jeg prøvede på alle måder at vise hensyn og det var nok den største fejl jeg gjorde. Han blev kun værre og værre.
    Hvis jeg en enkel gang blev jeg vred for alvor, så "beklagede" han skam også.

    Vi blev gift og fik børn. Han fortsatte "behandlingen" af mig. Til sidst gik det endelig op for mig, det var ikke min skyld. Det var ikke noget jeg kunne hjælpe ham med på nogen måde. Uanset hvad der så var galt.
    Det var mig, der trængte til hjælp og ikke ham.
    Efter at have haft det dårligt i mange år, forlod jeg ham. Jeg fortryder bittert, jeg fandt mig i den behandling alt for længe.
    Nu kan du så tænke over om du ønsker dit liv på den måde, indtil du måske også indser, at du har fortjent bedre.

    Det er en metode nogle mennesker benytter til at få fuld kontrol over andre. Bevidst eller ubevidst.
    Jeg har siden læst mange bøger om det.
    Efterhånden som jeg blev klogere og lærte en masse om disse menneskers handlinger/væremåde kunne jeg indse, det var ikke noget jeg på nogen måde kunne ændre.
    Jo mere man affinder sig med det, jo værre bliver det. Til sidst føler du dig overbevist om, der er noget galt med dig.

    Men måske skal man have prøvet det først, før man forstår hvad der foregår. En lægevagt, jeg opsøgte prøvede at forklare mig det, ( En klog mand) men jeg forstod desværre ikke dengang, hvad han venligt prøvede at fortælle mig.

    Jeg kan ikke lade være med at svare dig, for jeg ved hvad du går ind til. Du fravælger ham sikkert ikke. Men jeg kan fortælle dig bare det at skrive om det gør jeg ryster. Så voldsomt kan det komme til at påvirke dit liv. Så tænk dig godt om.
  • Indstillinger
    Jaah det gav stof til eftertanke , det du skrev med kontrol, for han er blevet mere og mere kontrolernde , obsavere hele tiden hva jeg gør, og hvorfor, som om at jeg bliver forhørt, og jeg sad så sent som igår og snakkede med en veninde hvor jeg sagde, " han er ikke som i starten, det er som om han gerne vil have magten midt i det hele, " han er blevet mere hård og konsekvent, og forstår ikke hva jeg siger, jeg har Adhd personlighed og opmærksomheds forstyrelse, og hvis han så vi bøvle, og han måske rammer forkert eller tager fandt for sjov, men det gør ondt og jeg så siger stop, han fatter det ikke han griner bare a mig, og jeg kan sige stop 10 gange også gør han bare nar, og da jeg har adhd bliver det hurtigt alvorligt for mig, og jeg har lagt det klart ud for ham hvordan min "adhd verden" forgår, og hvordan jeg tænker... men han er kort sagt pisse ligeglad, for det har han sagt , sidst fik jeg nok og sagde stille og roligt
    , " hvis du ikke snart begynder at tage lidt hensyn til at jeg har adhd så kan vi ikke være sammen" . Men det er som om det er en joke for ham, :)

    Men så er der de gode sider, og når de er der glemmer jeg de dårlige til de dukker op igen,

    mine tanker er så splittet
  • Indstillinger
    Men så er der de gode sider, og når de er der glemmer jeg de dårlige til de dukker op igen,

    mine tanker er så splittet

    citat slut

    Jeg forstår dig, jeg oplevede selv gode sider og glemte, men de forsvandt efterhånden. Du skal passe på.

    I bagklogskabens klare lys ved jeg godt, hvad jeg ville have gjort i dag. Jeg ville se at komme væk. Den slags mennesker er farligere end du tror i øjeblikket.
Log in eller Registrér for at kommentere.