Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tissetrang og nyrebækkenbetændelse

Redigeret 2 marts, 2014, 06:16 i Underlivsbetændelse
Jeg havde i november en omgang nyrebækkenbetændelse som følge af, at jeg åbenbart har gået med ubehandlet blærebetændelse i over et år.
Så i november fik jeg ondt i højre side af ryggen (troede jeg) og det gik jeg med i en uge ca. hvor jeg fik meget kraftige symptomer på blærebetændelse. Smerterne tog til, og jeg blev mere og mere sløj. Til sidst lå jeg og havde rigtig, rigtig ondt samt 42 i feber. Jeg tog så til vagtlægen, hvor jeg fik målt mit infektionstal, som var tårnhøjt, og jeg blev akut indlagt med nyrebækkenbetændelse i begge sider.
Blærebetændelsen fik de hurtigt bugt med, men jeg var indlagt i 5 dage for det andet. Det tog mig rigtig lang tid at komme ovenpå igen, fordi jeg hurtigt fik ondt i siderne igen - især ved fysisk aktivitet.
Nu får jeg nogle jag engang imellem - også når jeg sidder stille - samt når jeg gaber eller trækker vejret meget dybt. Dette kan dog lige så godt bare være ømme muskler. Det er svært at vurdere.

Men de sidste 2 månederstid har jeg haft svært ved at holde på vandet. Det er intet problem, når jeg sidder ned og slapper af, men når jeg er på vej hjem, og er på vej ind ad døren fx skal jeg meget pludseligt tisse rigtig meget! Og jeg drypper i mine underbukser.
Det sker også nogle gange, når jeg kommer hjem og skal til at gå fra cykelkælderen og op i min lejlighed eller fra bilen og op i min lejlighed eller simpelthen på vejen hjem.
Det er super frustrerende, for ordentlige underbukser er dyre og jeg kan ikke nå at vaske dem alle, når jeg bruger ca. 2-3 om dagen!
Jeg har ikke smerter ved vandladning. Men jeg tisser, tørrer mig, og så drypper jeg lidt igen. Så tørrer jeg mig igen, og drypper lidt mere. Ofte gør jeg det en 2-3 gange, før jeg føler, at jeg er HELT færdig.

Kan det mon være komplikationer efter nyrebækkenbetændelse?
Jeg vil såmænd gerne bestille tid hos lægen, men hvis jeg skal sprede ben og fortælle, at jeg tisser i bukserne i en alder af 18 år, for at lægen kan fortælle mig, at det er psykisk, og hun kan intet gøre, så har jeg ikke lyst.

Har I nogle bud?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.

    Jeg kender en der hjælper folk af med ufrivilling vandladning. Behandlingen foregår i København. Så spørgsmålet er om du kan komme til København, så kan jeg sætte dig i forbindelse med vedkommende.

    De bedste hilsner
    Rasmus
Log in eller Registrér for at kommentere.