Hjem Øvrige debatter Spørg Netdoktors brugere

Svimmelhed.

Hei.
Nogen som ka hjælpe mig eller har prøvet det .
Hvorfor man er svimmel og det hjælper lidt og tá en pinex og panodil.(500 mg.)

Kommentarer

  • Hej Pernille

    Der kan være så mange ting, der får dig til at blive svimmel. Jeg kender en der måske kan hjælpe dig, med at få din svimmelhed helbredt.

    Hvis du har mulighed for at komme til København, så sig til. Så sætter jeg dig i forbindelse med vedkommende.

    De bedste hilsner
    Rasmus
  • Hmm hvordan ska han ku hjælpe mig ?
  • Du skal ikke stole på hvad som helst, Pernille, jeg forstår din skepsis. Det lyder lidt som bondefangeri.

    Alle har vist prøvet at være svimmel. Du burde fortælle lidt om, hvor længe din svimmelhed har varet. Hvordan den er o.s.v. Der kan være mange årsager til svimmelhed.
  • Svimmelhed er meget normalt hos unge piger, især hvis de har et BMI i den lave ende. Derudover kan fx menstruation bidrage til svimmelhed. Andre årsager kan være et lavt blodtryk (også normalt for unge piger) eller måske jernmangel. Tit vil svimmelheden være værst lige efter man har rejst sig op. Jeg tror såmænd ikke, det er noget alvorligt, men kig da forbi lægen alligevel, da han/hun nok kan hjælpe med at klarlægge årsagen, og måske hjælpe i form af jerntilskud eller hvad der nu ellers er relevant. :-) Umiddelbart tror jeg ikke, at smertedæmpende piller som fx Panodil er super behjælpelige her.
  • Ganske enkelt kan du muligvis få hjælp ved brug af Biofeedback teknologien. Men lad mig understrege at da det ikke er mig, der står for behandlingerne, så jeg vil ikke love sig guld og grønne skove.

    Jeg deler jeres skepsis, men det handler ikke om tro. Det handler om at finde ud af om det virker eller ej. Så før vi jubler eller dømmer, så lad mig sætte dig i forbindelse med Hans-Ole, som står for det.

    Så kan i tage en snak om, hvad det er du fejler, og så kan i jo mødes, hvis du vurderer at det er chancen værd.

    Hvis ikke du vil gå videre med det, så er det også helt i orden. Der er åbenbart mange svindlere herinde, får jeg indtrykket af.

    Vil du sættes i forbindelse med ham eller ej?

    De bedste hilsner
    Rasmus
  • Min svimmelhed har været snart to mdr, og den er der ligemeget hva jeg laver.
    Jeg ka stå op om morgen og bare ha det a h t.
    Men nej panodiler hjælper ik en pind det gør det bare hele verden så det er jeg stoppet med ;)
  • Har os tænkt mig og spørge min læge om det ik ka være blod mangel eller noget der.
    For ska til lægen på torsdag også vil jeg håbe at der kommer en ende på min svimmelhed;)
  • Lad os krydse fingrene for dig. Det vigtigste er at du får det godt. Så er det jo ligemeget hvorfra hjælpen kommer.

    Og ellers sender jeg en dejlig sang, du kan ligge dig ned og slappe af til. En hyldest til moder jord.

    Lyt til den hvis du har lyst. http://www.youtube.com/watch?v=BUlcMJjboEo

    Med ønsket om en dejlig aften. :)
  • Jeg kan næsten ikke få armene ned........

    Jeg tror jeg er helbredt for den helvedes lidelse, at være svimmel, utilpas, bange for at falde om, for at stå i kø, møde på chefens kontor, køre bil hvis jeg havde passagerer med, og en langt række af alt muligt.

    Jeg har tænkt de sidste 45 år, hvordan slipper jeg for at være svimmel, og jeg har talt med den ene og den anden kloge, samt de ti forskellige læger jeg har haft i mit liv, og intet har været til nogen som helst hjælp.

    Jeg har kunnet holde det hen ved at drikke to guld øl inden jeg skulle et eller andet svært, så har jeg kunnet være 'normal' i op til en halv time, og så var jeg tilbage igen.

    Jeg skiftede så læge for et par år siden, og var til alm. tjek, og jeg var frisk som en havørn.
    Inden jeg skulle til at gå fra min læge spurgte han, om der ellers var noget han kunne gøre for mig, og jeg svarede nej, men så alligevel sagde jeg til ham, at jeg døjede med noget svimmelhed, men det ville han vel ikke kunne gøre noget ved alligevel.
    Min læge sagde, sæt dig lige ned igen, og så fortalte han mig en lang historie om, hvad det kunne være, og han havde nogle piller jeg skulle prøve, da han mente jeg manglede D3 vitamin, og én pille i døgnet, og så skulle jeg tage én pille som hedder 'Venlafaxin Stada 75 mg'. i døgnet, og det har jeg nu gjort i to år.

    Der gik ca. en uge inden virkningen kom...... og jeg har ikke været svimmel siden... Ja, jeg ved godt det lyder lidt mærkeligt, men jeg har det sku som en nyfødt.

    Jeg ved ikke om man kan kalde det lykkepiller, men de virker 100% på mig.

    JEG HAR FÅET ET HELT NYT LIV, OG ER SUPER GLAD FOR HVER DAG JEG ER HER.
  • Hej Hannepe56
    Jeg har med interesse læst dit indlæg det lyder FANTASTISK ... jeg har selv lidt af svimmelhed i ca 1 år og har efterhånden ikke regnskab med hvor mange penge jeg har brugt på at blive helbredt for denne lidelse ... det gælder både den etableret læge videnskab og alverdens alternativer og trods lovning om guld og grønne skove er der endnu ikke ! eneste der har kunne hjælpe ( desværre er det jo sådan at det er fuld tilfreds hed eller pengene er spildt ) og for mig har det så været spild af penge ( vi taler om ca 50000 efterhånden ) ... har efter at have læst dit indlæg bestilt tid hos min læge som lød skeptisk ... må jeg spørge hvilken læge du har ???

    Tinaolsen60
Log in eller Registrér for at kommentere.