Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Søvn - Hjælp

Hej Netdoktor

Ved ikke hvor jeg skulle slå emnet op henne, men nu prøver jeg her
Jeg har siden slutningen af November måned haft STORE søvnproblemer. Det startede med at jeg kun sov 6-7 timer, men nu er det helt nede på 3-4 timer. Det er ligesom om min hjerne eller psyke arbejder imod mig. Den gider ikke falder i søvn, før jeg næsten ikke kan se ud af øjenene mere. Det ødelægger oftest næsten resten af min dag, fordi jeg har store koncentrationsproblemer.

Det eneste tidspunkt jeg får et lille wake up call, det er når jeg spiser.. Min appetit har aldrig været større. (Men jeg har også læst at for lidt søvn, medvirker til mindre mæthed) Selvom jeg spiser langsomoptagelige fødevarer er jeg stadig sulten.. Nå men det ikke det vigtigste.

Jeg har været til lægen grundet mine søvnproblemer. Hun gav mig selvfølgelig de klasse tips, som jeg havde læst over nettet hundredevis af gange. De hjælper bare ikke dem der med at læse i en bog, drop computer før sengetid osv. osv.

Jeg går meget op i min træning og kost, så det irriterer mig grænseløst og har gjort mig virkelig ked af det. Jeg har ikke opnået de største resultater, da min krop ikke har restitueret nok om natten.

Måske har nogle af jer prøvet noget lignede. Hvis ja, må i meget gerne hjælpe mig.
Jeg har læst lidt om stoffet melatonin? Er det skadeligt at tage det? Tror det bliver svært at få min mor overtalt til at købe det, da hun er bange for sådan noget.. Kan bare snart ikke overskue det længere

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hold dig fra guds skyld fra benzoer for du bliver lyn hurtigt hooked. Melatonin produceres naturligt i hjernen, og er ganske effektivt samt ikke vanedannende, så prøv det..
  • Indstillinger
    Hvad er benzoer?

    Og kan du ikke komme med et bud, så jeg kan sige til mine forældre at melatonin ikke er farligt??? Jeg må ikke tage det for dem
  • Indstillinger
    Benzodiazepiner bruges ofte til søvnbesvær og er meget vanedannende. Jeg havde selv en periode med omfattende søvnbesvær, Jeg prøvede stor set alt... Benzoer som stesolid, alopam og andre, Jeg endte med at tage valdoxan der også regulerer melatonin i hjernen. Det løste problemet i mit tilfælde, og fik mig væk fra de ubehagelige døgnrytmeforstyrrelser.

    Jeg havde ingen bivirkninger andet end lidt sløvhed, om formiddagen, i starten af behandlingen.

    Jeg mener, at hvis man er under 25, kan der være en øget risiko for selvskade...Det er nok det bekymringen går på.
  • Indstillinger
    Hej Philip.

    Hvis du har mulighed for at komme til København, så kan jeg godt sætte dig i forbindelse med en, der kan hjælpe dig.

    Søvnproblemer kan skyldes mange forskellige ting. Umiddelbart kan det være ubalance i dine hjernebølger. Men det kan også hænge sammen med andre ting. Det kræver dog en scanning først.

    Hvis du er interesseret, så sig til. Så bytter vi numre eller email.

    De bedste hilsner
    Rasmus
Log in eller Registrér for at kommentere.