Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvorfor kommer det ikke? Kan jeg være gravid

Redigeret 28 februar, 2014, 03:11 i PMS og menstruation
Jeg er ret bekymret. Min menstruation er udeblevet i snart 2 måneder og begynder at blive bange for am jeg kan være gravid? Jeg har kvalme hele tiden, føler mig oppustet, og har nogle gange ondt i underlivet og ømme bryster. Jeg fik min mens sidst i juni. Min sidste mens var først i december (3-8) men nu er der gået snart to måneder siden den har været der sidst (sprunget over januar og snart februar).

Men det står sådan at jeg aldrig har været i seng med en dreng. Kan man blive gravid uden at vide det? Jeg er virkelig bange? Min mor ved ingenting fordi jeg ikke har turdet at fortælle hende det.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skriver, at du fik din mens sidst i juni. Var det din første mens overhovedet?

    Hvis det var, så er der overhovedet ikke noget som helst mærkeligt i, at den er meget uregelmæssig de første år. Det er faktisk endda helt almindeligt.

    Nej. Man kan ikke blive gravid, hvis man ikke har haft seksuelt samvær.

    Du både bør og skal tale med din mor om det her. Jeg tror, du er meget ung, og det er helt urimeligt, du skal gå alene og være nervøs for det her. Også du har krav på en ordentlig information, men hvis ikke du siger det til din mor, så kan hun jo heller ikke vide, at du har brug for hjælp.

    Så sig til din mor, at du har brug for en god snak om de her ting - og, I skal også få snakket om noget seksualitet, så du kan være ordentligt forberedt, når den dag kommer, at du er parat til den side af livet.

    Når du en dag skal i seng med en dreng, så er det afsindigt vigtigt, at du har lært at passe på dig selv.
Log in eller Registrér for at kommentere.