Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ømhed ved klitoris..!

Redigeret 27 februar, 2014, 06:31 i Underlivsbetændelse
Hej, jeg har virkelig brug for hjælp...
For omtrent 24 timer siden lagde jeg mærke til, at jeg begyndte at få ubehag omkring klitoris, men jeg var på vej i seng på dette tidpunkt, så valgte bare at gå i seng og ignorere det, da det ikke gjorde ondt.
Her til morgen oplevede jeg stor ømhed ved berøring.
Jeg er 16 år, men har ikke haft min seksuelle debut, så det kan ikke være en sexsygdom?
Jeg lavede en voksbehandling af bikinilinjen en halv dages tid før ømheden begyndte. Kan jeg havde fået en allergisk reaktion af voksen, på trods af, at jeg ikke har vokset på klitoris?
Nogle dage før voksbehandlingen trimmede jeg hårende med en saks, og kom til at nive klitorishuden, så der kom en smule blod, kan der være kommet en infektion pga. dette?
Hvad kan være grunden til ømheden, og er den muligt at fjerne den med medicin?

Og lige her til sidst, er det normalt at det føles som om der er brusk inde bag klitorishuden? Har aldrig før nærstuderet dette område, så ved ikke hvordan den skal føles og se ud...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Noget tyder på, at du nok har været lige lovligt hårdhændet. Jeg mener, hvis du kan "komme til" at nive så hårdt, at det begynder at bløde, så har du været noget voldsom. Det der voksbehandling kan bestemt også give nogle ømhedsreaktioner. Det er også lidt barskt på så ømfindigt et område.

    Prøv at lade det hvile nogle dage, så det kan falde til ro - sørg for at holde dig grundigt ren, men hold da øje med det, da der jo godt kan være lidt infektion, når der nu har været hul.

    Selvfølgelig må du lige kontakte lægen, hvis det bliver værre, bliver mere ømt, og det måske begynder at hæve, men så galt går det næppe.

    I øvrigt - det er nu helt fornuftigt, at du også ved, hvordan du ser ud i de dele, så når du nu er frisk igen, og der ikke mere er ømhed, så vil jeg da foreslå dig, at du tager et spejl og får kigget, så også du ved, hvordan du er skabt der.
  • Indstillinger
    Kan også være herpes-virus.
    Prøv at google på det
  • Indstillinger
    Brugernavn. Jeg spørger lige, fordi jeg ikke ved det: Er det specielt sandsynligt for en, der aldrig har været seksuelt aktiv?

    Jeg googlede det lige - og jeg synes, det netop fremgår, at herpes genitalis netop smitter ved tæt kønslig omgang.

    Men - jeg har her på siderne læst andet, så derfor spørger jeg, siden du lige netop slog ned på, at det kunne være det, trådstarter fejler?
  • Indstillinger
    Hej Lotte

    Googled her på Netdoktor:

    Hvorfor får man herpes genitalis?

    Herpes genitalis er primært en seksuelt overført sygdom. Har man herpes og er gravid, skal man tale med sin læge om det. Ved fødslen kan herpesvirus overføres til barnet.
  • Indstillinger
    Hej Lotte

    Det er forståeligt nok ikke en behagelig oplevelse at få en kønssygdom og slet ikke, hvis man ikke er begyndt på den side af livet.

    Men altså, så kan man være født med genitial Herpes virus.
  • Indstillinger
    Kan et barn godt blive smittet af herpes selvom moren ikke har fået et udbrud?
  • Indstillinger
    Tak skal du have - jo, jeg læste godt, man kunne være født med det, men det virker stadig underligt, hvis det skulle bryde ud som følge af det forløb, ninnam her beskriver.

    Det er stadig ikke den første tanke, der ville slå mig. Og - hvis det er, så må hendes mor vel så have denne virus?

    Men selvfølgelig skal du, ninnam da lige holde øje med, hvad der sker - og alt andet lige, så er det jo slet ikke nogen dum ide at tale med din mor om det problem, du her har - for du har da om nogen ret til at vide det, hvis du går med noget, du har "arvet", og du er også så ung, at det er helt ret og rimeligt at tale med sin mor om de ting, man nu går og døjer med.

    Jeg tror det dog stadig ikke, men sådan noget kan man jo aldrig vurdere klart på et debatforum.

    Som nævnt - hvis det bliver værre bør du gå til læge, så du kan få en korrekt diagnose.

    Og - så så jeg lige, at du ninnam lige har været inde mens jeg skrev ovenstående.

    Jeg er bestemt meget usikker - hvis din mor aldrig har haft herpes i udbrud, ja så ville jeg mene, at det var højst usandsynligt at hun har kunnet smitte. Men - det ved jeg så ikke.
  • Indstillinger
    Det lader til, at min ømhed er ved at aftage. Den er i hvert fald blevet mindre, men ikke helt væk. Betyder dette, at det ikke er noget alvorligt?
  • Indstillinger
    Selvfølgelig kan man arve diverse sygdomme - også sygdomme, der har ligget latent i flere generationer, og ja - det kan bryde ud ganske pludseligt.

    Men - det er slet, slet ikke der, jeg ville starte i dit tilfælde.

    Du HAR jo været noget hårdhændet ved dig selv, og der er derfor intet at sige til, at du nu har været noget øm i nogle dage.

    Jeg vil gætte på, at det, der nu er sket, stille og roligt vil aftage - og så er det overstået. Måske du lige skal tænke dig om næste gang, du vokser og endda får revet hul, for der kan da sagtens komme infektion af den slags - også behandlingskrævende infektion.

    Men - det her er et debatforum - ingen kan fortælle dig, hvad der præcis er galt i dit tilfælde, så selvfølgelig skal du da lige være opmærksom, og hvis det bliver værre, eller bliver ved med at være ømt - så skal du selvfølgelig have kigget på det.

    Jeg er dog ret overbevist om, at det er din egen hårdhændede behandling, der er skyld i, at du nu i nogle dage har været generet - og det er måske ikke specielt smart af dig, men farligt er det ikke.

    Som nævnt - det er et debatforum, og der gives naturligvis ingen diagnoser her, men der i mod forslag og ideer. Man bør altid selv mærke efter, om dette eller hint nu føles rigtigt eller forkert.
Log in eller Registrér for at kommentere.