Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Eksem rundt munden

Redigeret 12 marts, 2014, 08:52 i Eksem
Hej,

Jeg har i flere år nu haft eksem rundt munden, der er kommet efter jeg havde kontakteksem på hænderne, en kontakteksem der kom sig af de rengøringsmidler jeg arbejdede med i sin tid. Kontakteksemen på hænderne er gået væk, men jeg har stadig eksem rundt munden. Jeg har været igennem al skens behandlinger og har fået af vide af en hudlæge at det kan skyldes for meget binyrebarkhormon. Det er blevet forsøgt fjernet med laser, idet det ligner at blodkarerne er sprunget, men det er blusset op igen og nu ved jeg snart ikke hvad jeg skal gøre. Laserbehandlingen har fået det til at blive ømt, så jeg tør snart ikke mere. Jeg har næsten prøvet alt. Her på det sidste har jeg fundet ud af at jeg er laktoseintolerant. Kan det have noget at sige og hvordan søren finder man ud af om det er karsprængninger eller eksem jeg lider af? Det går jo ikke væk lige meget hvad jeg gør...!!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Eksem rundt munden og andre steder på kroppen kan ses ved brug af P-piller, da p-piller medvirker til, at kobberniveauet i blodet øges.
  • Indstillinger
    Hej,
    Tak for svar. Jeg har i mange år taget p piller idet jeg har et fibrom, så det kan godt give mening. Men jeg har holdt en lang pause i et år nu efterhånden. Er det mon noget der går væk af sig selv? Hvordan finder man ud af hvad det skyldes? Indtil videre har jeg fået flere forklaringer på problemet. At det er på grund af eksponering af for meget binyrebarkhormon blandt andet. men så vidt jeg kan forstå mine læger er det bare rent gætværk og har ikke bund i andet end at de har kigget på det, undret sig, og set alle de mange præparater jeg har fået besked på at bruge op igennem årene. Havde kronisk bihulebetændelse i mange år og har gået igennem flere operationer for dette og har derefter brugt næsespray og cremer fordi jeg fik en reaktion på behandlingen. Vil bare gerne have noget vished om hvad der skyldes det og om der overhovedet er noget jeg kan gøre for at det forsvinder igen. Er jeg allergisk over for binyrebarkhormon præparater? Hvad er forskellen på Avamys og Flixonase? Er de begge fyldt med binyrebarkhormon? jeg fik Flixonase fordi jeg reagerede på Avamys med det eksem, men min apoteker siger at der også er binyrebarkhormon i Flixonase... det er alt sammen meget forvirrende.

    Tak igen for svar.
Log in eller Registrér for at kommentere.