Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

overdosis af ipren????

Redigeret 22 februar, 2014, 11:35 i PMS og menstruation
hej
På grund af meget kraftige menstruations smerter valgte jeg igår at tage en del ipren... helt præcist
2 ipren kl 2 om natten, 2 ipren kl 7 næste morgen, 2 ipren omrking frokost kl 11, og 1 panodil ca. kl 4-5

Jeg har efter at have taget pillerne kun fået det værre og værre... har kvalme er utrolig træt, har kastet op en enkelt gang.

Det skal lige siges, at jeg på ingen måde prøvede at påføre mig selv skade, og at det ikke var min mening at tage for mange piller!

Der står på pakken at man kun må indtage 6 ipren på 24 timer, hvilket jeg jo selvfølgelig først så om aftenen efter at have taget dem... :(
Og jeg tog de i alt 7 piller på en del under 24 timer..

Kan jeg få en overdosis af pillerne?
hvor meget skal der til?
Er det farligt?! please hjælp...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det ser godt nok ud som om du har fået en overdosis. Heldigvis ikke en der er særlig stor, men alligevel.

    Mon ikke nogle af symptomerne også kan tilskrives bekymring og dine menstruationssmerter?

    Jeg tror ikke du behøver at være så bekymret, men ring nu allige til vagtlægen og hør ad. Hvis du stadig er meget skidt tilpas, kan man give modgift. Det er nok også en god ide at få en tid ved din egen læge så du kan få taget blodprøver, bare for en sikkerheds skyld -i fald vagtlægen ikke vil have det gjort nu.

    Hvis du har så stærke menstruationssmerter vil det under alle omstændigheder være en god ide at snakke med din læge. Der findes nemlig smertestillende der er bedre end ipren. De hedder fx naproxen. Det nytter jo ikke at du har flere dage om måneden hvor du ikke kan fungere overhovedet.

    Til næste gang du har menstruationssmerter, dvs i næste måned:
    Det er også en god ide en anden gang at tage ipren sammen med pamol/panodil hvis smerterne er slemme, disse to midler virker nemlig godt sammen. Så er der selvfølgelig de gamle råd som du sikkert allerede bruger: varmedunke osv.

    Hvis du herefter stadig har mange smerter, må du ALDRIG bare tage mere af det samme. Det virker nemlig ikke overhovedet, som du nok også har fundet ud af. Og man kan let komme til at tage alt for meget.

    Hvis du vil i den alternative gade, så har nogle god effekt af pycnogenol -udtræk fra et pinjetræ. Det er desværre ret dyrt.

    Andre har haft god effekt af fiskeolie. Måske du kan finde flere råd herinde, medmindre nogle vil bidrage?

    God bedring!
  • Indstillinger
    Ved stærke tandsmerter må du tage op til 1200 mg i en kortere periode, så det næppe en forgiftning..
  • Indstillinger
    Jo, det kan der faktisk godt være en risiko for alligevel. De 1200 mg efter tandbehandling skal fordeles over 24 timer mens Agnete har taget sine doser over 9 timer.

    Derudover beskriver hun symptomer der kan være tegn på en let forgiftning.
    http://pro.medicin.dk/Specielleemner/Emner/315641

    Men som jeg skrev, så kan bekymring og smerter jo give de samme symptomer. Formodentlig har hun ringet til en læge hvis hun har været i tvivl, og det er vel også det man bør gøre.
  • Indstillinger
    I følge denne hjemmeside må du tage op til 2400 mg i døgnet for en kortere periode.. Ipren=Ibutemin
Log in eller Registrér for at kommentere.