Hjem Sex & samliv Åben debat om kønssygdomme

hjælp

Hej. Jeg er en pige på 15 år. Jeg er i tvivl, min bedsteveninde have sex med en fyr, Som jeg også have sex med i søndags. Hun ringede og fortalte Hun var posetiv For klemydia... Jeg fik min menstruation om aften. Hvor stor er chancen for at jeg har fåret det?

Kommentarer

  • Nu er chancer jo noget man håber på, men du har da bestemt løbet en risiko, og det gør man altid, når man dyrker ubeskyttet sex med en, man ikke ved, hvor har været før.

    Og her ved du det endda, og at han har været sammen med en, der har denne sygdom. Klamydia er meget smitsomt, og det har intet at gøre med om du får menstruation eller ej. Ubehandlet klamydia kan udvikle sig til noget ret alvorligt, bl.a kan det gøre dig steril, så du senere ikke vil kunne få børn, så det er meget, meget vigtigt at sikre sig - hellere en gang for meget end en gang for lidt. Man kan sagtens have klamydia uden at ane det.

    Du bør straks gå til læge og blive testet - og ikke dyrke ubeskyttet sex igen, før du er behandlet. - og både du og din veninde bør også sige det til denne fyr, så han også kan blive testet - og ikke gå ud og smitte videre.
  • Har vært til læge:-) har Spist de to piller, og venter på svar på Mandag: -)
Log in eller Registrér for at kommentere.