Hjem Mænd Åben debat for mænd

Omskæring§

Redigeret 22 februar, 2014, 18:07 i Åben debat for mænd
hej jeg er også lige blevet omskåret idag og det gør ikke så ondt som man tror men er meget nervøs om de fleste ting, for allerede en time eller to der jeg skulle tisse på vej hjem på en raste plads der røg mit forbinding med ned ups :/ men er stadig meget tvivl om der sker noget ved det og at hvis noget af det tørre blod på penis skal skylles væk eller renses da lægerne sagde jeg skulle vente med at gå i bad før næste dag og er også lidt bange med hvad jeg skal tørre det af med og hvordan, håber nogen kan give svar idag :)
-men ellers er jeg stadig meget tilfreds med det også selvom den ikke er så køn i starten og lidt øm
-17år

Kommentarer

  • nu det dag to og har lagt lidt forskelligt og vågnet op utallige gange, enten fordi jeg har fået lidt jern på er det normalt allerede første nat, den er meget blå ned af skaftet men tænker det går nok over, men er stadig meget nervøs over hvad jeg skal gøre når jeg går i bad idag om det gør ondt fordi jeg er så øm selv i badet og hvor forsigtig skal jeg være med at rengøre omkring der nede, og så lige en sidste ting lægen sagde det var en god ide at lige kommet lidt i gang med noget gymnastik eller noget der skulle stå i et af de breve jeg fik med hjem men det gjorde der ikke og er der nogen der kan svare på hvor tit man skal smøre sig med det creme man har fået med
    -håber nogen svare temmelig hurtig ellers skal jeg nok overleve hehe
  • nu det dag tre og tror seriøst der noget galt ellers er det bare mig der er skeptisk... det en stadig ekstremt hævet og under siden af pikken er meget blå/lilla er det nu jeg bør ringe til lægen??? nogen der kan hjælpe eller nogen der ved hvor langt tid det tager før det går over, jeg synes også det ligner at der ligger tørt blod i mellem stingene som ikke går væk efter vask
  • Det undrer mig, at du ikke har fået en ordentlig information om hvordan og hvorledes?

    Jeg er selv blevet opereret i underlivet for et par dage siden - og ja, iflg. sagens natur ikke en omskæring af penis :-) - men jeg fik i forvejen en god, skriftlig information om forløbet, og hvad der kunne komme af reaktioner. Og - da jeg var på sygehuset, var man meget søde til også at fortælle og informere. Det forbavser mig, at der åbenbart er mange steder, hvor man slet ikke får noget at vide. Det skriftlige materiale, jeg har fået, fik jeg helt automatisk, har ikke måttet bede om det - og det var også et helt almindeligt standard indgreb, som en omskæring jo også er, så derfor burde du altså have fået noget information, så der må være sket en fejl.

    Og ja - jeg har nok haft en hel del flere smerter end forventet, men i går kontaktede jeg så min læge, der lige kunne undersøge, om der var komplikationer f.eks. betændelse.

    Så - jeg synes da helt klart, at du skal kontakte din læge, måske der er infektion, måske det hele er, som det skal være. Og så i øvrigt bede om en grundig information om forløbet med helingen, så du ikke behøver at bekymre dig unødigt.
  • du har nok ret i at der er sket en fejl angående det, har heller ikke selv bedt om ret meget på sygehuset for tænkte de ville da give mig al den info jeg skulle bruge i de papire jeg fik men åbenbart ikke, men vil os lige selv kontakte min læge angående det men infektion ;)
    -og tak fordi du svarede, men har lige et enkelt spørgsmål og håber du kan svare på det omkring hævelsen fordi ved mig der er den ekstremt hævet omkring stingene så det ser helt voldsomt ud at hovedet er så lille i forhold til samt resten af skaftet men undre mig stadig over hvorfor det kan være så lille/blåt på undersiden :)
  • Væske løber altid ned og ikke op. Derfor er der mest misfarvning på undersiden, da der jo er tale om lidt indre blødning efter operationen.

    Er din glans nu helt blottet, eller har du stadig forhud tilbage? Du skal jo ikke lave forhudsgymnastik, hvis du ikke har nogen forhud mere.
  • den er helt blottet men fik noget creme med men ingen ordentlig vejledning... så det misfarvning på undersiden ved du ca hvornår det fratager sig? i starten troede jeg at det var infektion, beklager at jeg ikke har fået så meget info så det går udover dig men har stort set finkæmet hele internettet
  • Hej
    Hævet?
    For mit vedkommende gik der mere end en uge.... Men der skulle jeg så i svømmepøl...(privat) og ville beskytte med en pose.. Men det fik så presset væske ud... Derefter ingen hævelse af betydning..
    Blå lille og andre farver... det er blod der er trukket ud.. Der går nok også en uges tid.. Tænk på alle de blå mærker du har fået gennem tiden.. de er vel heller ikke forsvundet på én dag? i så fald har du ikke lavet dem ordentligt... hehe..

    Hvor sidder dit ar? lige bag glans? eller midtpå?
  • okay mange tak for svaret er meget mere rolig nu, er den type der går til læge eller spørger mig frem når der bare er en smule der undre mig :)
    -angående hvor mit ar sidder så det næsten lige efter glans
  • hvor langtid gik der før nogen af jer kunne gå med underbukser og bukser uden det var ubehageligt og ondt?
  • Underbukser kom på straks efter operationen...
    Og så stramme som muligt...
Log in eller Registrér for at kommentere.