Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad fejler jeg ?

Redigeret 18 februar, 2014, 16:29 i Astma
Jeg er snart på randen af sammenbrud. Jeg har i debatten om allergi tidligere oprettet en tråd, fordi jeg troede det var allergi, men nu har jeg læst en del om astma og nu er jeg i tvivl. Min læge er til utrolig lidt hjælp, det bliver simpelthen ikke taget seriøst.

Jeg har de sidste mange år reagere på støv, hostet. Men intet voldsomt. Men hoster når jeg gør rent og hoster hvis jeg er steder der er støvet, hoster når jeg håndtere ting med støv, hø, halm, kattegrus, træstøv, cementstøv,foderstøv osv, hvilket jeg gør meget pga jobbet.

På halvandet år har jeg haft lungebetændelse 4 gange.

Jeg begyndte at reagere voldsomt på støv, så blev testet via blodprøve for allergi, men der var intet at komme efter. Lægens råd var antihistamin, selvom jeg sagde at det ikke hjalp spor. Jeg kontaktede en homøopat der synes mine symptomer lød som høfeber, men når jeg læser om høfeber, synes jeg ikke det minder om høfeber.

Så snart jeg er i kontakt med det mindste form for støv, røg, os fra brændeovne eller cigaretter eller bålrøg, støv fra og halm og alt det jeg tidligere nævne, så får jeg kvalme, masser af slim i halsen, jeg hoster slemt og jeg får trykken for brystet og føler slet ikke jeg kan trække vejret ordenligt igennem. Jeg får det meget influenza agtig hvis jeg ikke omgående kommer ud i den friske luft. Jeg har næsten hovedpine hele tiden, som er blevet forværret, men da jeg også har et piskesmæld som har givet mig hovedpine i mange år, har jeg lidt svært ved at skelne mellem hvad der er hvad, synes bare jeg er begyndt at få sådan en trykken i panden hovedpine.

Nu synes jeg også jeg er begyndt at få symptomer i halsen hvis jeg er ude at gå tur og der er kold luft, det føles som om mine slimhinder er blottede nede i halsen, som om man har et stort står i halsen, samtidig føles det som om halsen er tørret helt ud, det er slemt ubehageligt og kommer selvom jeg bare går en rolig tur uden at anstrenge mig.

Efterhånden har jeg symptomer konstant i hals og svælg.

Hvis jeg går en rask tur og går op ad bakker føler jeg ikke at jeg kan trække vejret ordenligt igennen, sådan har det været hele mit liv og jeg nægtede at cykle som barn, fordi jeg slet ikke følte jeg kunne få luft. Det er altid blevet slået hen med elendig kondition, og eftersom at jeg i dag er overvægtig, bliver det igen slået hen med meget dårlig kondition.

Nu hoster jeg også inden jeg skal sove, når jeg ligger i min seng.


Men i mit hoved er astma sådan noget med at man får anfald med voldsom åndenød og at folk slet ikke kan få luft osv, men sådan er det jo ikke. Det er mere generelle gener og følelsen af ikke at kunne trække vejret ordenligt igennem, når jeg udsættes for anstregnelse eller støv og os.


Jeg er SÅ bange for at jeg ikke længere kan leve, ikke længere kan arbejde eller have dyr. Men i følge allergiblodprøven har jeg ikke antistoffer over for noget.

Hvad er der galt med mig ? Fortæl mig alt om astma og jeres historie og hvad i tanker.
Log in eller Registrér for at kommentere.