Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Så ramte utroskaben mig!!!

Redigeret 21 februar, 2014, 09:04 i Utroskab
Jeg søger råd hos dig der var hende utro og dig som han var utro, som tilgav og kom videre… Min kæreste og jeg har været sammen i over et år nu. Vi er begge 29. For 14 dage siden bad han mig ryde op i hans facebook, (han er dårlig til computere) Han ville have slettet alt. Da jeg rydder op finder jeg en lang samtale i arkivet.. Jeg skimter bare lige nogle ord og ser ordet Gravid. Mit hjerte stoppede og jeg gav mig til at læse hele samtalen. Det viser sig at han i starten af vores forhold (vi var kærester på hans egen opfordring) har skrevet med denne anden kvinde. Faktisk hver dag om alt.. Der var en hed flirt og den har vist stået på i mange år. Det er bare aldrig lykkedes dem at være hjemme samtidig i deres hjemby. Anyways.. Han fortæller hende at han kommer hjem til jul og at han gerne vil invitere hende hjem på en date. Der er vores forhold kun 20 dage gammelt, men vi har flirtet i 3 måneder så jeg var virkelig ramt og det var han også (troede jeg) Jeg læser videre og de aftaler at mødes.. Hun sender sit nummer og samtalen stopper dagen før de mødes.. Dagen efter igen genoptager de så samtalen hvor han skriver godmorgen smukke. Mine forældre hørte heldigvis ikke noget igår. Og hun flirter tilbage, og de skriver om invigelsen af hans forældres kummefryser.. samtalen bliver ved og de snakker om kemi og hvor meget de bare passer sammen og liderlighed.. Har tjekket mine beskeder igennem og han har siddet og skrevet med os begge samtidig.. så han har skrevet beskidt med hende (man kan læse at hun er faldet for ham) og sødt til mig.. Han sidder i toget på vej hjem til mig under denne samtale.. Han stopper samtalen i det han træder ind af døren til mig i hans lejlighed. Han kysser mig og fortæller mig hvor højt han elsker mig og har savnet mig. Og vi har selvfølgelig sex.. Den nat han var mig utro med hende var hård for mig, for der var 4 timer han ikke svarede mig og min mavefornemmelse skreg mig i hovedet, men jeg lyttede ikke.. (jeg er ikke en jaloux type overhovedet, så det undrede mig) men nu ved jeg da hvorfor jeg havde det sådan. Det bliver den 28 januar og hun genoptager samtalen og skriver at hun er gravid og at han er den "heldige".. spøjst udtryg. Hun bruger meget tid på at godtgøre og snakker om beviser på at hun er gravid og derfor tror jeg ikke på at hun faktisk var det.. det var nemlig dagen efter at vi offentliggjorde at vi var kærester på facebook. Hun skriver at hun vil vende tilbage til ham når hun har besluttet om hun vil beholde det.. samtalen slutter. Så skriver hun igen til maj at hun har tabt barnet, men at han sikkert også var ligeglad og alt muligt halløj om følelser og den slags. Og han føjer hende og skriver endda ordret at det også var noget rod for han var faktisk blevet vild med hende.. Så skriver hun så igen på vores årsdag som var fornyelig. Hun skriver noget med, tillykke med årsdagen, ved din kæreste godt at du bollede mig tyk den dato? sikke en heldig kæreste hun er.. eller noget.. og han skriver så en lang pløre for at hun ikke skal sladre til mig.. men hun svare ham ikke og og sletter ham som ven. Alt dette læste jeg for 14 dage siden og nu sidder jeg i min første utroskabs situation nogensinde. Jeg er virkelig en flot pige og kan få hvem jeg vil ha.. (bogstaveligt talt) Men jeg vil ha ham og vores liv sammen og han siger det kun skete den ene gang hvilket jeg tror på.. Jeg vil prøve at tilgive. Men.. hvorfor gjorde han det? Jeg er fræk, legesyg, sender frække billeder, vi har sex 2 gange om dagen, jeg er perfekt for ham. Han siger at det var en fejl og at den fejl gjorde at han fandt ud af at det er mig han vil ha.. Men for fanden.. I wanna know why?? Hvorfor sætte noget over styr til noget så ligegyldigt? Han siger selv at jeg har gjort alt rigtigt, at selv hans venner har misundet ham at han har fået mig. Han siger at han ikke kan huske hvorfor han gjorde det eller hvordan det gik til. Han kan endda ikke huske det han har skrevet dagen efter til hende da de havde været sammen.. men han husker alt hvad han skrev til mig?? Var hun bare en han manglede at få ud af sit system efter alle de års flirten? Kan mænd virkelig fortryde noget så inderligt at de kan fortrænge?? Så til dig der har været hende utro planlagt i starten som fortrød og blev med hende og i fandt ud af det.. hvorfor og hvordan?? Til dig han var utro planlagt og i nu er lykkelige sammen.. Hvordan kom du videre og tilgav ham??
Jeg vil tilgive og jeg vil glemme… But how?
hilsen den frustreret kvinde

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære utroskabsramte. Jeg har læst dit indlæg den 18. febr. Det du beskriver omkring din kæreste, virker totalt frastødende på mig. Jeg forstår godt at du måske vil forsøge at tilgive ham. Det står jo enhver frit for at forsøge. Jeg vil så nødig skuffe dig, meen jeg er af de personer som blev ramt at det samme for mange år siden. Jeg valgte dengang at lade mig skille. Det var hårdt, fordi jeg stolede naivt på min daværende mand. Men du kommer over det. Så længe i ikke har valgt børn til, så kan det lade sig gøre. Helt ærligt ville jeg aldrig turde tro på en mand, efter den beskrivelse du gav, omkring hans dobbeltliv. Hvorfor ville han have dig til at tømme sin FB. Måske netop fordi han på den måde ville lade sig afsløre. Det som var så svært for ham at indrømme, kunne du så selv læse. Det er for mig at se endnu værre. Han er en kujon, som ikke vil holde sig til en pige. Min filosofi er generelt betraget.. en gang utro altid utro. Dog er der selvfølgelig undtagelser. Du skriver du er en flot pige, der kan få hvem som helst. Så brug det til at stive din selvtillid af og giv ham fri. Han elsker dig ikke nok. Undskyld min klare holdning. Hvad du vælger, er en ganske anden sag... Pøj pøj under alle omstændigheder..
  • Indstillinger
    Halløj.
    Tro mig... Det er også svært.. Men vi har bare et fantastisk liv sammen og det var kun den ene gang da vi havde været sammen i en måned. Jeg vidste godt at han var en player, men troede dog også at jeg på det tidspunkt havde ham hvor jeg ville. Jeg ved ikke om mænd blivet mere forelskede med tiden eller om det aftager, men på mig virker det som om at han elsker mig endnu mere.. Vi bor sammen, vi har karriere sammen og vores familier er forendet.. Tingene var ikke sådan dengang.. Han kan stadig ikke fortælle mig hvorfor han gjorde det men han betaler for vores parterapi og det må jeg indrømme er stort da han ikke tror på sådan noget.. Min kæreste er virkelig en dør til computer... På din iphone kan du trykke arkiver på en besked og mange tror at deres samtale derved bliver slettet.. Men det gør den ikke.. Så jeg fandt den ved et tilfælde.. Han bad mig om at rydde op i det fordi at den skulle bruges til arbejde fremover.. Han ville ikke opdages pg jeg ville ønske at jeg ikke havde opdaget det!!!! For jeg tror på at han ikke hat gjort det ellers... Har altid vidst hvad han lavede og hvor han var.. Undtagen den ene nat i starten af vores forhold.. Men jeg værdsætter virkelig dit synspunkt, for jeg kan bruges alles erfaring til noget:)
    Så flot at du kunne komme videre.. Det syntes jeg virkelig er stærkt gået!! Jeg tager selv helvedes vej og kæmper mig igennem med ham.. 1 fejl havde han råd til.. Kommer fejlen igen så er jeg klar til at skride for altid!!!
  • Indstillinger
    Hejsa,

    Jeg er ikke helt enig i det svar du får længere oppe. Jeg tror ikke nødvendigvis at det forholder sig sådan, at er man en gang utro så er man altid utro. Livet er mere kompleks end det. Det tilkommer ikke mig at hverken dømme eller frikende din kæreste, men noget tyder på at han rent faktisk mener det når han siger, at han fortryder og gerne vil være sammen med dig. Du har jo en ret god fornemmelse af, at det kun var den ene gang, og at han siden da har gjort en del for at distancere sig fra hende den anden – endda så meget at hun er blevet temmelig såret og vred.

    Du spørger til årsager og har svært ved at forstå, at han kunne gøre det lige i starten af jeres forhold. Et bud kunne være at han måske lige der har været usikker på jeres forhold. Du skriver selv, at du kan få hvem som helst og en sådan selvforståelse kan faktisk være en lille smule skræmmende for mange mænd, for så kan de føle, at de altid er til bedømmelse. Måske har han følt sig underlegen i forhold til dig og brugt hende den anden til at stive selvtilliden af eller måske har han haft stærke følelser for hende i lang tid og måtte bare én gang før det blev for seriøst med dig mærke efter hvad han ville. Der kan være mange årsager – ingen af dem er gode undskyldninger, men de kan hjælpe til et mere nuanceret billede af din kæreste. Som jeg læser dit indlæg tyder intet på, at han er et røvhul og han udviser jo også villighed til at imødekomme dig ved at gå med i parterapi.

    Jeg synes at du skal gå all-in på jeres forhold. Du vil jo gerne være sammen med ham og han vil gerne være sammen med dig. Grav dybt i dig selv og find ud af hvad der skal til for at du kan tilgive og komme videre og husk på at det ikke er udtryk for hverken svaghed eller mangel på selvrespekt hvis du vælger at tilgive.

    Du skriver selv at du er perfekt for ham fordi du er ”fræk, legesyg, sender frække billeder, og har sex 2 gange om dagen”. Det er selvfølgelig fint nok og dejligt for ham, men det er altså en noget endimensionel forståelse af kæresterollen. Hvis du virkelig vil være den perfekte kæreste (hvis sådan en altså findes), så gør alt hvad du kan for at rumme, forstå og tilgive ham. Den reneste form for kærlighed der findes er empati og kommer til udtryk når vi formår at rumme og elske andre på trods af alle deres fejl.

    Held og lykke med det
  • Indstillinger
    Mange tak !! Det var mere den slags guiden jeg havde brug for :) jeg vælger også at tilgive ham og komme videre... Han er bare et menneske og mennesker begår fejl.. Nu har han bare opbrugt sin kvote til når vi når 7 års krisen hehe... Men ja... Nu ved han ihvertfald at jeg vil tilgive ham nu, men aldrig igen :) vi er så forelskede at det gør helt ondt.. Jeg tror på at han fortryder og jeg tror på at hun var en bog der skulle lukkes.. Og det blev den.. Har fået en ny og betænksom kæreste.. Det er faktisk rigtig dejligt... Sexen er bedre end nogensinde.. Selv hans lyst er vokset helt vildt, så jeg tror at hans lille sidespring har naget ham mere end han selv troede... Jeg er ikke perfekt, men vi er perfekte for hinanden.. ;) og terapien har allerede hjulpet.. :)
Log in eller Registrér for at kommentere.