Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Striber i affyring

Hej,

Håber på lidt kvalificeret hjælp. Er midt i 30´erne og i de seneste 10-12 år indimellem haft lidt blod i affyring. Men der er dog også gået år imellem nogen gange og andre gange måske måneder.

Typisk sket når jeg har lidt hård affyring og det efterfølgende svier lidt omkring endetarmen - dog aldrig ondt i maven.
Nu er det dog senest sket, at der på selve affyringen på den ene side af en stribe af blod - næsten som tegnet med en linial. Stadig ingen smerter, men der svier lidt og klør lidt efterfølgende. Der er dog kun en eller to toilet besøg de følgende dage og så er det væk igen.

Man hører jo så mange skræk historier og må indrømme det begynder at påvirke mig lidt. Jeg har det sådan lidt hvad skal der ske hvis jeg ringer til lægen ?. Har det rigtig dårlig med læger, ikke personlig, men bliver ofte ret skidt tilpas af at befinde mig hos læger/sygehuse f.eks. - men det er jo næppe noget med affyringen at gøre.

Hvad når jeg kommer til lægen, hvad skal der ske. Skal han virkelig til at rage mig bag i? eller hvad venter der.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Prøv at læse dette.

    http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/haemorroider.htm

    Det kunne være årsagen til dine problemer med afføringen.
  • Indstillinger
    Hej.
    Du skriver det tit opstår sammen med hård/træg mave. Man kan sagtens få en lille rift i eller ved endetarmen af den hårde knoldede afføring. Og dette hænger også godt sammen med med at det svier/klør 1-2 toiletbesøg efter. Prøv at undgå den træge mave og drik rigeligt med vand, få dig lidt fiber- frugt er godt og de dage hvor du feks ved du nok har tendens til ikke at få drukket nok væske, så hjælp med lidt der sætter gang i maven- feks spis en ordentlig portion blommer eller svesker.
    Mvh
    Lounel
Log in eller Registrér for at kommentere.