Hjem Smerte Åben debat om smerter

Smerter i underlivet.

Redigeret 18 marts, 2014, 05:22 i Åben debat om smerter
Hej netdoktor.

Jeg har skrevet herinde et par gange om dette emne, og søger nu jeres og måske nogle lægers hjælp herinde fra.

Jeg startede med at få disse smerter i 2010 CA. Jeg kom til min læge ca. 5 gange og fik pencillin fordi han troede det var underlivbetændelse men jeg fik til sidst nok og sagde at jeg gerne ville have en henvisning til en gynækolog jeg havde fået anbefalet af en sygeplejeske.


Efter 3 mdr. ca. kommer jeg til hende, og hold da op en varme der var hos hende. Hun var så flink og forstående. Hun undersøgte mig og fandt en STOR cyste på min æggestok. Hun ville sende en henvisning til sygehuset til en nærmere undersøgelse. Efter ca. 2-3 mdr. senere fik jeg endelig en tid.

Jeg kommer op på sygehuset og bliver undersøgt, og cysten er faktisk mere eller mindre væk. De tog en blodprøve og sagde at der kunne blive snak om operation hvis der var nogle i blodet. (operation til at få suget væsken af cysten ud)
Men der var ingen ting i blodet.
Jeg fik brev om kontrol på sygehuset igen. Jeg tog derop og blev afsluttet, men fik af vide at hvis jeg fik det sådan her igen, måtte jeg jo ringe eller gå til lægen igen.

Efter meget kort tid fik jeg de samme smerter igen. Smerter stort set hver dag, kramper.. Min kæreste blev ved med at sige jeg skulle tage til læge igen, men tænkte inde i mig selv om jeg ville til at igennem det igen igen igen.. Og ærligt, jeg er træt. Træt af at gå hver dag og tænke hvad dette kan være, og frustration når lægerne siger at de ikke ved hvad vi skal gøre.

Her i dag var jeg så til læge, efter jeg besluttede mig for at ringe til dem.
Jeg var ved at få en henvisning til den samme gynækolog igen. Men hun fanger mig imens jeg aflevere urinprøve og siger vi lige skal snakke igen. Hun ville skrive til hende gynækologen, i stedet for jeg skal til at vente 3 mdr. på at komme derned.
Lægen snakkede om skift af hormon præparat.

Jeg får p-piller og har fået det siden 2007 ca. pga. voldsomme blødninger under menstruation og smerter. Og jeg har selv tænkt.. Hmm.. Mon jeg får smerter pga. p-pillerne? Men man bruger faktisk p-piller imod disse smerter. Men lægen ville spørge gynækologen om hun havde nogle ideér. Og hun spurgte om jeg var villig til at skifte til det ene og det andet. Fx. mini-piller. Nogle der har erfaringer med dem?.. Selvom min økonomi ikke er den bedste og en p-spiral koster 1200,- sagde hun.. Så er det måske det værd tænker jeg?. Nogle erfaringerne med den?.. Men jeg ville også bare synes det er træls hvis det ikke virkede osv. Men må vel bare se hvad gynækologen har svaret når jeg skal derop igen den 5-3..

Jeg tager regelmæssig graviditets test for at være på den sikre side og fik taget en ved lægen i dag. Den var negativt. Der var intet i urinen. Og hun giver mig snart svar på en klamydia test (Som 99.9% negativ går jeg ud fra, da jeg fik taget en den gang jeg havde samme smerter som også var negativ)

Jeg fik af vide af hende sygeplejersken der anbefalede gynækologen at hun havde samme smerter som mine da hun var på min alder. Og smerterne var der ikke mere efter hun fik børn..

Men jeg skal ikke have børn før om 2 år.. Hvis ikke mere. Og jeg synes virkelig det er hårdt at tænke på at skulle tage smertestillende i 2 år+ osv. for at kunne klare evt. arbejde/uddannelse.

Beskrivelse af smerter: Nogle gange ''jag'' og mest kramper. Kramper så jeg nogengange bukker helt sammen. Det er forskelligt hvor lang tid det vare. Jeg tage altid smerte stillende når de kommer (medmindre jeg lige har taget eller under 2-3 timer siden) Har taget rigtig mange smertestillende om dagen, som jeg er klar over man ikke må. Derfor stoppede jeg også. Jeg tager 1 ibumetin (400 mg) Og 2 pinex (1000 mg.) Ellers føler jeg ikke jeg kan mærke det hvis jeg tager mindre.. Det har mit hoved bestemt åbenbart. (Anden historie)

Her er nogle tidpunkter mine smerter er på.
Når jeg skal presse det ''sidste'' urin ud
Nogle gange under sex, tit efter
Morgenen/Alle tider på dagen kan det være.
Ja.. Kramperne kan komme her og der. Det ikke til at vide..
Når jeg sidder
Når jeg står..
Ja altid kan jeg få kramperne/smerterne.

Andet:
Min menstruation er nogenlunde regelmæssig.
Afføring er normal
Min vægt har ikke flyttet sig stort set i 6 år.
Min appetit er ikke ændret.
Nogle gange kan jeg nemt for kvalme, andre gange intet. Aldrig opkastning.
Har jævnligt flere smerter ved min ægløsning. (som også er nogenlunde regelmæssig)

Tænker at det kan sagtens være der er en stor cyste igen.. Men som sidst, så forsvinder den nok igen og sådan forsætter det..

Er der nogle af jer der har erfaringer med dette? Noget der hjælper? For jeg synes intet hjælper. Udover smertestillende... Skriv gerne ..

Jeg er 18 år gammel
Vejer omkring 70 kg. Og det har jeg gjort de sidste.. ja 6 år ca. +-.. Så har altid været overvægtig.
.og dette har stået på i ja, snart 5 år af mit liv..

Kh. Didde...

Kommentarer

  • Hej Didde.

    Jeg kan genkende de smerter du har.
    Jeg har selv haft kraftige smerter i underlivet i ca 4 år og min læge har heller ikke taget mig alvorlig. Jeg har gået til fysiterapeut i to omgange, men med intet resultat. Nu er jeg blevet henvist til en speciallæge (Gynækolog)
    Mine smerter er taget til det sidste års tid, nu har jeg også smerter i ballerne og bag på mine lår i sammenhæng med toilet besøg og når jeg har været aktiv, det er ikke til at leve med. Jeg vil skrive igen når jeg har været hos Gynækolog Torsdag d 06-03-2014.
    Ses
    Mvh Gitte
  • Ok.

    Og jeg vil skrive naar jeg har vearet til leage den 5/3/14 (:.. Tak for svar.. (:
  • Hej Didde.

    Jeg har været hos Gynækolog og hun testede mig for svamp, som jeg får svar på i næste uge når jeg skal til hende igen. Hvis ikke det er svamp er hun temmelig sikker på at det er Vulvodyni, som jeg også selv tror det er. Jeg skal så henvises til en Vulvaklinik i Kolding da det kræver en grundig udredning inden diagnosen kan stilles.

    Mvh Gitte64
  • Hej Gitte.

    Jeg har nu søgt på Vulvodyni og det lyder ikke lige til noget af det jeg har.. Det lyder da ubehageligt.. Jeg selv var til læge i går og hun satte mig på det der hedder husk.. Hun tror det er noget med min tarm.. Eller hun vil se om det var noget med min tarm at gøre. Og hvis det ikke virker her efter 3 mdr. Skal jeg prøve med at tage p-piller 3 mdr. i streg, da det kunne hjælpe.. Ved ikke hvad jeg selv synes om ideen til noget af det, men nu må vi se..

    Tak for svar.. Du må lige skrive tilbage naar du faar svar, og det samme vil jeg gøre.
  • Hej Bettedd

    Jeg har nu fået svar på prøverne, det er ikke svamp, men Hæmolystiske Streptokokker i skeden. Jeg har nu været på Pondocillin ( Pencilin) i nogle dage og jeg er i bedring syndes jeg. Gynækologen mener at jeg nok har en hudsygdom og hun har derfor taget yderlige prøver som jeg får svar på om godt 2 uger, hvis det er en hudsygdom kan hun kurere mig ( krydser fingre) Jeg skriver når jeg ved mere. Hvordan går det med dig ?

    Mvh Gitte :-)
  • Det lyder godt at du er i bedring!..

    Altså jeg ved ikke hvordan jeg har det.. Har stadig mine smerter.. Ikke så tit men de er der stadig.. Og så har jeg nogen anderledes smerter nu.... Det svært at forklare. Men tror ikke det har hjulpet det der HUSK jeg er på.. Så nu ser vi hvad lægen siger naar jeg skal derop igen. Jeg har ikke tænkt mig at blive ved med at spise HUSK i 2 mdr. mere.. Så hvis det ikke har en bedre virkning snart så stopper jeg snart på det.. (:

    Skriver mere når jeg ved mere (:..

    Kh Didde.
Log in eller Registrér for at kommentere.