Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kvalme næsten hele tiden

Kære netdoktor brugere.
Jeg har et problem.. Jeg er en 15 årig pige..
Jeg døjer med at have meget meget slim i halsen, men kan ikke få det op? Det virker som en klump i halsen, der bare sidder der, og ikke vil op.
Jeg har også meget tit kvalme, især om aftenen. Det bliver det rigtigt slemt, jeg ved ikke om det er en årsag til det? Men ja .. Jeg vil bare gerne have svar. Har dog været til en læge med, med hensyn til slim, men jeg er forvirret .. Og mangler et ordentligt svar!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Tager du nogen form for medicin? P-piller f.eks.?
  • Indstillinger
    Ja, jeg er på p-piller. :)
  • Indstillinger
    Ja, men så foreslår jeg helt klart, at du holder op med dem - eller tager nogle måneders pause.

    P-piller har et hav af bivirkninger, men det er beklageligvis en hemmelighed, og lægen VIL simpelt hen ikke indse, at de kan være skyld i, at man har det skidt. De kan så ikke finde nogen anden årsag.

    Jeg havde selv store problemer med utilpashed - især voldsom kvalme, og havde mistanke til p-pillerne, men min læge frarådede mig kraftigt at holde op, for som han sagde "Du får det bare meget værre, hvis du gør".

    Det gjorde, at der gik et par måneder, før jeg tog chancen, og jeg fik det øjeblikkeligt mærkbart bedre. Har i øvrigt aldrig taget det giftige stads siden.

    Rigtigt mange kvinder går rundt og finder sig i at være mere eller mindre konstant utilpasse, fordi de bliver fortalt at p-pillerne i hvert fald ikke har skylden.

    Så - der sker vel ikke det store ved at prøve et par måneder og så se, om ikke du får det bedre?
  • Indstillinger
    Tak for rådet! Det må jeg prøve. :)
Log in eller Registrér for at kommentere.