Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

P-pille, men bløder stadig?

Redigeret 14 februar, 2014, 12:33 i PMS og menstruation
Hej.
Jeg håber virkelig der er nogle der kan vejlede mig lidt. Jeg er idag starte på mine p-piller for første gang, men jeg bløder stadig lidt. Er det normalt og i hvor land tid bløder man?

Kommentarer

• Så vidt jeg er orienteret, så skal man starte med p-piller første gang på sin menstruations første dag - så selvfølgelig skal du have din menstruation; dog kan den muligvis påvirkes, så den bliver lidt svagere.

Så tager du piller i 21 dage, holder 7-dages pause hvor du så får en kunstigt fremkaldt blødning, for når man tager p-piller sætter man hele sin naturlige cyklus ud af funktion, du bør således heller ikke få ægløsning.

Men - læs indlægssedlen grundigt, selv om den vist desværre er yderst mangelfuld; der står f.eks. ikke en lyd om, at disse p-pille hormoner altså ikke er helt så uskyldige, som producenterne og lægerne beklageligvis gør dem til.

Der er dog en række gode informationer, som du kan læse dig frem til. Det er altid vigtigt at læse en indlægsseddel grundigt, når man får medicin.
  • Mange tak :-) jeg læste sedlen inden jeg tog dem, men der stod ikke rigtig noget om blødningen, kun at den skulle tages på første menstruationsdag
Log in eller Registrér for at kommentere.