Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Strammende smerter i ben!

Redigeret 15 februar, 2014, 12:01 i Åben debat om smerter
Hej!
Jeg er sygeplejerskestuderende og er for nylig startet i min første rigtige klinikperiode. (Praktik på en afdeling på et hospital)

Jeg har egentlig aldrig haft problemer med ømme ben og muskler, men er nu begyndt at have utrolig ondt i det ene ben (venstre) efter en lang arbejdsdag.
Jeg kan gå hele dagen uden nogen som helst problemer. Jeg mærker slet ingen smerte eller ømhed, før jeg kommer hjem og sætter mig.
Det er en smerte som strammer omkring hele mit underben, og det er som om det strammer mest over skinnebenet. Det kan dog ikke rigtig sammenlignes med skinnebensbetændelse.
Jeg kan slet ikke ligge mig ned, da benet gør mere ondt når det er løftet over jorden. Nogle gange kan smerten blive ved hele eftermiddagen og aftenen, og jeg har problemer med at falde i søvn, da mit ben helst skal holdes lodret frem for at ligge vandret i sengen. Om morgenen er smerten forsvundet indtil jeg igen kommer hjem fra arbejde.
Er der nogen der har forstand på hvad denne smerte kommer af? Ren overbelastning eller måske en tendens til åreforkalkning eller DVT?
Jeg er normalt rimelig aktiv. Er tidligere løber, og går ofte 10-20 kilometers turer. Cykler hver dag, og træner også.

Venligst Nynne

Kommentarer

  • Indstillinger
    hvad med væske i benet ---du skulle prøve at bruge støtte strømper når du er på arbejde ---der er en en overanstrengelse i det ben ---det er måske måden du står på --der er anderledes ---
    hvis det ikke forsvinder---må du høre hvad din læge mener det kan være ---

    sidder du meget --så du trykker på en nerve --
Log in eller Registrér for at kommentere.