Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har en mistanke om graviditet

Redigeret 10 februar, 2014, 06:10 i Kvindelige sexproblemer
Hej netdoktor
I går var jeg sammen med min kæreste, og vi lå helt nøgne sammen og han gned sig mod mig, altså hans penis gned sig mod min skede, men han var ikke på noget tidspunkt bare lidt oppe, overhovedet. Han kom heller ikke på det tidspunkt, men jeg vil alligevel høre om der overhovedet er risiko for graviditet. Det tror jeg slet ikke at der er, efter at have læst nogle af jeres andre debatter, men det kunne være virkelig rart at få det bekræftet.

- Den fortvivlede

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du skulle være blevet gravid af det, så har du godt nok været uheldig, men det er jo kun dig og din kæreste, der helt præcis ved, hvad der foregik.

    Der er jo ikke noget, hverken rart eller hyggeligt i jeres samvær, hvis du skal gå og have det sådan, hver gang I har været i nærheden af hinanden.

    Derfor foreslår jeg at både du og din kæreste sætter jer ind i noget helt elementær seksualvejledning, så I helt præcist ved hvordan og hvorledes.

    Jeg synes, det er frygteligt sørgeligt at unge faktisk ikke ved noget om den slags - vi har seksualitet alle vegne, men de unge får bare ikke nogen ordentlig og fornuftig information.

    Beklageligvis er det desværre ikke naturligt, at voksne giver denne undervisning, så de unge er henvist til selv at søge information. Prøv at søge efter noget saglig seksualinformation på nettet - for det lader til at hverken forældre eller skolen formår at give denne helt grundlæggende undervisning.

    Hvis I skal hygge jer sammen - så bør I altid sørge for beskyttelse - og frem for alt ordentlig information. Det er jo ikke "kun" graviditet, I skal forholde jer til - der er jo også risikoen for kønssygdomme.
Log in eller Registrér for at kommentere.