Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

nu 5 dage forsinket..

jomfru16jomfru16
Redigeret 9 februar, 2014, 07:13 i PMS og menstruation
Heej min menstruation har nu været sent på den i 5 dage, og det er det længste jeg har oplevet ind til nu!!
Jeg er ikke gravid det ved jeg med sikkerhed.
og jeg ikke nervøs eller urolig over noget heller!!
Har ikke haft den store endring i mit liv, kun at jeg har været til en håndboldts træning i uge 5 ellers ikke noget!!

Men jeg vil snart blive meget nervøs hvis det ikke snart kommer!! :(

kan i måske give mig nogle svar til hvorfor det er så forsinket??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der er desværre ikke nogen "lov", der siger, at man skal være 100% regelmæssig - det er slet ikke unormalt, at cyklus kan svinge lidt ind i mellem, og da du kan udelukke graviditet, så behøver du ikke tage det så tungt - for selv om du ikke er nervøs eller noget, så bruger du jo nok alligevel energi på at bekymre dig, og det i sig selv kan være nok til at skubbe lidt til cyklus.

    Så - tag det roligt, den menstruation kommer, når den kommer - det er ikke noget underligt i, at den endda springer en periode over.

    Men - hvis den udebliver længere tid end et par cyklus, bør du da nok lige få lægen til at kigge på det - dog bør du afvise det, hvis lægen ikke kan finde på andet end at byde dig p-piller. Hvis der er noget galt, bør du insistere på, at få det ordentligt undersøgt.

    Som nævnt - tag det roligt, som du beskriver det lige nu, bør der ikke være noget at bekymre sig om.
Log in eller Registrér for at kommentere.