Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Hmm luftmangel - HJÆLP

Redigeret 11 marts, 2014, 06:19 i Astma
Hej, jeg har nogle spørgsmål.


Jeg har som regel taget spiocort astma-medicin men fornylig begyndte jeg at føle summen i kroppen og en fornemmelse af at vejret ikke kom helt ned i kroppen, jeg fik målt min lunge-funktion og den var på 80, jeg ryger ikke, men har levet i en lejlighed med skimmelsvapm i nogle år inden jeg flyttede til en ny lejlighed,

imens jeg boede i den gamle lejlighed havde jeg en slags halsbetændelse-følelse hver gang det var koldt om vinteren, dette forsvandt da jeg flyttede i den nye men så kom den følele af at vejret ikke kom helt ned hvilket gjorde at jeg fik målt mine lunger.

Jeg kom så på en ny astma-medicin (symbicort) og ved en ny måling lå mine lunger på 88 men jeg har stadig følelsen af at medicinen ikke helt hjælper.


Jeg er desuden begyndt at fryse når jeg sover om natten, jeg ved godt at kroppen slapper af og blodet løber langsomt og kroppen derfor får nedsat temperatur MEN alligevel har jeg ikke oplevet det på sådan en måde som det her før, jeg føler mig træt om dagen pga alt det her, dårlig søvn pga frysning og træt fordi jeg føler mit hoved vibrer som nerver samt en følelse af luft-mangel, da jeg var ved læge spurgte det om kunne være KOL men det mente de ikke, jeg fik taget blodprøver som viste fine tal samt målt mig i en IQR der ikke viste noget.


selvom jeg tager symbicort så vågner jeg stadig med følelelsen om ikke at få nok luft ned

Kommentarer

  • Lidt opdatering.


    har lige oprettet denne i SPØRG LÆGERNE


    Hej netdoktor. jEG er en mand på 30 år med astma, siden slutningen af af 2013 begyndte jeg at føle at jeg ikke fik nok luft ned i mig og jeg summede i hele kroppen når jeg træt vejret ligesom når en kropsdel sover pga. manglende blodtilførelse. En IQG viste ingen problemer med hjertet, En lunge-måling viste 80 - jeg prøvde så symbicort da jeg indtil da har været på spiocort, Efter noget tid viste min lungemåling 88. Selvom jeg tager symbicort så føler jeg stadig luft-mangel

    desuden føler jeg: summen i hele kroppen til tider - specielt hvis jeg ikke får nok luft ned og ved hård motion, træthed og gaben hele tiden, jeg skal desuden op og tisse om natten (frygter lidt at det kan været noget apnøe da min far havde det - desuden snorker jeg og kan vågne af det), tung hoved hoved til daglig med spændinger i det om aftenen, summen og træthed i hovedet specielt blodårne okring temporalis musklen og zygomatic arch der er desuden også vibreren i blodårene i det område.


    Mark
Log in eller Registrér for at kommentere.