Hjem Muskler, led og knogler Fod- og knæskader

Smerte i tå / fodryg

Redigeret 3 februar, 2014, 05:54 i Fod- og knæskader
Jeg har problemer med smerter i tåen ved egen løft eller ved manuel nedtræk af tåen. Selve storetåen er ikke øm. Samtidig er foden øm omkring halvvejs op ad fodryggen imellem storetåen og den 2. tå. Jeg har i øjeblikket besvær med at løfte tåen, men det er er i bedring. I det hele taget virker problemet til at være i hurtig bedring.

Normalt ville jeg ikke tænke mere over det siden at bedringen kommer så hurtigt, men problemet er egentligt opstået allerede for en uge siden efter en løbetur for omkring en uge siden, men gik i sig selv 3 dage efter ved at jeg undgik mere løb.

Nu er problemet genopstået efter jeg, en uge efter problemet først opstod og 4 dage efter smerterne fortog sig, tog endnu en løbetur.

Jeg mistæker en forstrukket muskel (området passer meget godt med senerne til storetåens extensorer) eller klemt nerve, men er lidt påpasselig med at få det undersøgt på grund af det jo før er gået i sig selv efter 2-3 dage. Men, Hvis det blusser op på ny hver gang kunne det vel tyde på et problem?

Edit: Ville lige tilføje at der ikke er umiddelbar hævelse omkring det ømme område.
Log in eller Registrér for at kommentere.