Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ondt i tandkødet, usikker om betændelse?

Hej folkens, jeg har her for nogle dage siden oplevet at imens jeg har børstet tænder at mit tandkød begyndte at bløde forfærdelig meget oppe i venstre side.
Har kontaktet min tandlæge angående problemet og har en tid.
Jeg har skiftet til elektronisk tandbørste og læst mig til nogle tekniker for brug af dette. Problemet er bare det føles ikke at forsvinde og er begyndt at forstyrre mit søvn om natten pga smerter. Når jeg kigger på det i spejlet med lys, ser det ud som et sår der tækker sig over 3-4 tænder.
Jeg vil høre om der er en der måske har en ide hvad det kunne være og om der måske er en løsning der måske kunne hjælpe formindske smerten indtil jeg skal til min tandlæge og få en ordentlig diagnose?

Mvh
En fortvivlet student

Kommentarer

  • Indstillinger
    BRINTOVERILTE---gnid dit tandkød med det

    ---vat eller fingeren ---kan du gnide stedet med ----du har måske været lidt for aktiv med den nye tandbørste----
    men det er rigtig at få det undersøgt
  • Indstillinger
    Problemer med tandkødet kan skyldes mangel på coenzyme Q-10.
    Prøv at google om emnet (på engelsk).
  • Indstillinger
    Tak for svarene (:
    Vil prøve at øge mit produktion og indtækt af stoffet som påpejet, min kost som student er ikke altid tilsvarende kroppens behov, men kan se det ikke er svært at øge pruduktionen i kroppen efter min søgen.

    Som det ser ud til var det mit øget tandbørstning der resulteret i at jeg rev sår i mit tandkød og har forbedret tilstanden i det jeg har børstet på stedet med mode! men vil forsøge at forbedre min kost i gennerelt sigt, mindre fast food og mere sundt og varieret kost burde forhåbentlig hjælpe (:
Log in eller Registrér for at kommentere.