Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvor mange synes i, hun må ha' være i seng med?

Redigeret 15 marts, 2014, 12:58 i Åben debat om sex
Det er nok mere ét spørgsmål til jer gutter, men i piger/damer er også meget velkommen til at svare.

Jeg har mødt en virkelig sød og dejlig pige, problemet er bare jeg synes hun har været i seng med for mange og synes ikke rigtig jeg kan være kærester med en der har været sammen med 22 mænd før mig, hun er 23 år.


Hvad synes i der er for meget, når man tiltænker det skal være en kæreste?
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er en sjov en, som jo har kørt lige siden rokokotiden - eller noget i den retning. Jeg troede faktisk, den var uddød - men det er den åbenbart ikke.

    Hvis en pige/kvinde har haft mange partnere, så er hun billig og nem at komme til, men ikke en, man tager seriøst. Hun får lynhurtigt prædikatet "gratisluder" over sig.

    Hvis en dreng/mand har haft mange partnere, ja, så er han attraktiv, et rigtigt mandfolk - jo flere partnere, jo bedre. Men han får aldrig at høre for, at han er "gratisluder" - og det burde vel være det samme.

    Hvad er der galt i, at også hun har gjort sig sine erfaringer? Jeg gætter på, at du er bange for, at hun så er en "man-eater", der ikke kan få fremmede mænd nok?

    Men - hvis også du er den rette for hende, så har vel heller ikke hun behov for flere erfaringer - nøjagtigt på samme måde som den mand, der har haft mange partnere - han fortsætter vel heller ikke - helt automatisk - mønsteret.

    Eller hvad?

    Men - på den anden side, når du ser sådan på hende, så er jeg ikke sikker på, at hun er noget for dig - eller rettere, DU er ikke noget for hende; hun fortjener den, der accepterer hende, som det menneske hun er. Alle fortjener nemlig at blive accepteret, som dem, de er.
  • Indstillinger
    Ok hun har været været sammen med 22 fyre som 23 år er lige i overkanten. Hun er løs på tråden og er typen der boller med hvem som helst når lysten er der uanset om hun har en kæreste eller ej. Det siger sig selv hvis man har haft så mange partner i en så ung alder tyder det på at hun ikke er til seriøse og lange forhold, for hende handler det kun om sex. Det kommer an på hvad du vil med hende men kæreste typen er hun nok ikke hvis det er det du vil med hende. Men hvis det kun er sex kan du være ligeglad med hvor mange hun har været sammen med så længe du beskytter dig ordenlig med kondom. Det gælder også mænd, kvinder og mænd er ens.
  • Indstillinger
    lotte123lotte123
    Redigeret 30 januar, 2014, 11:14
    Gisp - hvis man har levet lidt vildt i sine helt unge år - så er man stemplet for resten af livet - så vil man altid være løs på tråden, og vil aldrig være til at regne med, aldrig nogen sinde kunne få et almindeligt liv med en eneste partner, man er og bliver utilregnelig - og vil på den baggrund bolle sig gennem livet - og altid gøre det.

    Det er, hvad du her udtrykker nada. Så kan jeg kun undre mig over, at der - trods alt - findes flest, der lever et ganske udmærket og velfungerende parforhold - også selv om de har haft nogle - måske FOR vilde - ungdomsår.


    Pyhhh - det var noget af en udmelding - et stempel i panden, der vil noget.
  • Indstillinger
    Tja, hvor mange er for mange?
    Hvorfor går du op i det?
    Hun er i dine øjne ikke så dejlig, når hun har haft sex med, efter din mening, for mange.
    Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal svare dig. Du dømmer jo hendes seksualitet. Det er som det altid har været. Piger, kvinder må skjule sin seksualitet og spille "uskyldige".
    For dig som mand, der sætter spørgsmålstegn ved sådan en kvinde, som ikke lægger skjul på sin seksualitet, indebærer det en anden konsekvens. Du får en rigtig, rigtig kedelig kæreste. Kvinden vil/kan mærke, at du ikke bryder dig om at kende hende, som hun er.
    Du kan slet ikke elske hende.
    Hvor mange har du haft sex med?
    Det er ligeså interessant, eller "er det noget andet".
  • Indstillinger
    lotte123:

    Vi kan godt sige at vi alle er nogle 'gratisludere' det er for mig ok vi siger det her i denne tråd da det er en lang snak og vi ikke vi bare kan tage i en simpel tråd :), men for mig er det mere om der ikke er en grænse?
    og ja tænker hvis man har været sammen med en del, så er der større chance for hun er utro, da det er mere 'normalt' for hende at have onenightstands og måske ser det som mere acceptabelt end en pige der har været sammen med 3-4 hvor det har været seriøse kærester.
    I hvert fald i blandt mine venner så ja, dem der har været sammen med flere piger har større chance for at være utro end dem der kun har været sammen 2-3 seriøse kærester.

    Nada28:

    Jeg kan delvist forstå din tankegang til hende, desværre.
    men i det her tilfælde er det første gang hun har haft en kæreste, og ja hun har haft bollevenner, det er også derfor at jeg er bange for at hun måske om nogle år ikke ville stille sig tilfreds med monogamt forhold.

    Linette1:

    'hvor mange er mange' ja det er jo lidt mit spørgsmål til jer? :-)
    Jeg går op i sådanne ting da det har betydning for mig, hvor mange hun har set før mig.
    Jeg er meget uenig om at kvinder skal skjule deres seksualitet, og beder jeg bestemt ikke om, hende og jeg snakker om ALT derfor betyder det noget, jeg ved også det har stor betydning for hende jeg har været sammen med nogen før.
    Jo jeg holder meget af hende og elsker hende højt, ellers havde jeg ALDRIG gået på kompromis omkring hvor mange hun har været sammen med og andre ting, jeg ikke havde troet.
  • Indstillinger
    Okay - jeg melder pas - forstår simpelt hen ikke dit spørgsmål og beklager, at jeg har deltaget.

    Du elsker hende højt, I er meget åbne overfor hinanden, men alligevel skal det tælle hos dig, hvor mange hun har været sammen med, og hvis tallet er for højt, så skal hun ikke være din kæreste - åbenbart ligegyldigt hvor højt, du så elsker hende. ?????

    Tænk en gang - man møder måske sit livs kærlighed - men fordi hun har været sammen med en for mange i forhold til et eller andet mærkværdigt beregningskodex, så er hun - alene af den årsag skrottet.

    Bare af nysgerrighed - hvor går din grænse? Skal det være f.eks. under 10 før du kan se hende som en person, du vil være sammen med? Er 15 ved at være risikozone - eller hvordan beregnes den slags?

    Hæfter mig lidt ved, at du ikke svarer på spørgsmålet om, hvor mange du selv har været sammen med - men går dog ud fra, at et af dine problemer er, at du ikke selv har haft helt så mange, hvorfor det skal være et problem.

    Nej - jeg synes sådan set ikke, hun vil være tjent med dig, for du må godt nok ikke være nem at stille tilpas.
  • Indstillinger
    Du skriver:
    Jo jeg holder meget af hende og elsker hende højt, ellers havde jeg ALDRIG gået på kompromis omkring hvor mange hun har været sammen med og andre ting, jeg ikke havde troet.(citat slut)


    Det lyder underligt i min verden, at du går på kompromis. Er det med hende eller dig selv?
    Begge dele er ikke godt. Du er i tvivl "om hun er god nok til dig", det er det du vil have bekræftet eller afkræftet.
    Men, men- er du god nok til hende?
    Jeg ville have mine betænkeligheder, hvis jeg var hende.
    Hun kan mærke din uærlighed, vær du bare vis på det.
    Du for din part, mener jo, at du tilsidesætter dig selv, du undlader noget til fordel for sådan en "letlevende pige". Til gengæld får du tvivl, og den kan du til hver en tid smide lige i hovedet på hende, hvis jeres forhold bliver ved at eksistere.
    Ved din "kæreste" at hun er til diskussion?
  • Indstillinger
    Hun kan nemt bære rundt på adskillige sygdomme, så check græsset før du spiller min ven...
  • Indstillinger
    Hmmm. Den, der kun har haft en partner, kan da være lige så meget en tikkende bombe, som den, der har haft mange.

    Hvis man dyrker ubeskyttet sex med bare en, man ikke ved, hvor har været før - så bør man altså sikre sig ved at blive undersøgt, før man kaster sig ud i det næste forhold.

    Fordi man har haft mange partnere, behøver man altså ikke have været et svin mod sig selv.

    Ret beset kan du, durrr, jo være den, der går med noget og smitter videre, hvis DU ikke har sikret sig ved tidligere forhold, og din veninde måske er helt og aldeles sygdomsfri, FORDI hun har passet på sig selv. Og ja, det er rent gætteri fra min side, men også piger med mange forhold bag sig, KAN rent faktisk være helt fornuftige alligevel.

    Men - netop dette kan I hurtigt få klaret. I går begge til læge og sørger for at blive undersøgt.
  • Indstillinger
    Er der noget nyt i, at chancen for at få en kønssygdom er højere jo flere sexpartnere man har haft. Få begge lavet en test for diverse sygdomme og derefter er det bare at knalde løs, men husk også historien om bien og blomsten!
Log in eller Registrér for at kommentere.